Az utóbbi években heves vita tárgya volt, hogy a gyermekeknek szánt termékek eladását rajzfilmfigurákkal próbálják növelni, főként azért, mert ezek a termékek általában alacsony tápértékűek - írja a USA Today.
A Pennsylvaniai Egyetem kutatói letesztelték, hogy milyen hatással van az ilyen marketing a gyerekekre. Nyolcvan, 4 és 6 év közötti gyereknek mutattak meg egyet-egyet a négyfajta gabonapehely doboza közül, amiket direkt a kísérletre terveztek. A gabonapelyhek "Egészséges Falatok" és "Cukros Falatok" néven futottak, mindkettőből készült olyan, amelynek az elején egy rajzfilmfigura volt és egy, amelyiken nem volt semmi. - A felhasznált pingvinfigurákat egyébként a Táncoló talpak című meséből kölcsönözték. - Minden dobozt ugyanazzal a viszonylag egészséges típusú gabonapehellyel töltöttek meg.
A gyerekeknek minden esetben azelőtt mondták meg az étel nevét, hogy megkóstolták volna. Mind ugyanazt a pelyhet kóstolták. Ezután megkérték őket, hogy 1-től 5-ig értékeljék a gabonapelyhet.
Az eredmények
- - Azok a gyerekek, akik a pingvines dobozból kóstoltak, azt mondták, hogy jobban ízlett nekik a gabonapehely, mint azok, akik a sima dobozból ettek.
- - Az elnevezések is befolyásolták azt, hogy mennyire ízlett nekik az étel. Amikor nem szerepelt figura a dobozon, a gyerekek azt mondták, hogy az "Egészséges Falatok" finomabb, mint a "Cukros Falatok".
- - A legalacsonyabb értékelést a "Cukros Falatok" mesehős nélküli változta kapta.
- "Amikor volt figura a dobozon, nagyon ízlett a gyerekeknek, és nem számított, hogy mi a neve a gabonapehelynek" - mondta el Sarah Vaala, a kutatás egyik vezetője. "Amint rákerül egy mesehős a dobozra, az máris kioltja a képességüket, hogy megítéljék egy étel egészségességi indexét. Még mindig nagyon sok gyerekeknek célzott karakter kerül az élelmiszercsomagolásokra, sajnos, többnyire egészségtelen ételekre, mint például a gyorséttermek gyerekmenüi, a cukros gabonapelyhek és a gumicukrok. Ez pedig nagyon megnehezíti a szülők dolgát, hogy egészségesen etessék a gyerekeiket."