Nyisson éttermet más pénzéből!

Újszerű és meglehetősen bátor lépésre szánta el magát a Mariott Budapest, amikor úgy döntöttek, a Duna-parti hotel oldalában lévő 110 nm-es helyiségbe nem valami újabb turistacsalogató lokált rendeznek be, hanem megpályáztatják a helyet.  De nem is akárhogy! A koncepció lényege, hogy ha van egy jó ötlete, de sosem volt pénze megcsinálni egy rendes éttermet, klubot, kocsmát, éjszakai bárt, akkor írjon egy ütős tervet a hotelnek, akik eldöntik, hogy támogatják-e vagy sem.

Persze nem árt hozzá némi vendéglátóipari tudás - vagy egy jó haver, akivel mer vállalkozni -, meg némi idő, mert alig 3 hét áll rendelkezésére, hogy megírja a pályázatot. A „Vágj bele életed vállalkozásába!” program május 28-án indul, és a CANVAS pályázat keretében valósul meg, amely a világ több országában is létezik már. Adott tehát egy jó helyen lévő 110 nm-es helység, és a szállodalánc tudása, na meg a pénze. 

Azt kezd vele, amit akar
Azt kezd vele, amit akarFöldházi Árpád

.„A CANVAS projekttel – melyet Magyarországon teszünk először publikussá azzal, hogy nem kizárólag Marriott alkalmazottaknak írjuk ki – a Budapest Marriott Hotel egy új úton indul el. Célunk az, hogy a hotelt a legfiatalabb utazó generációk, sőt, az itt élők számára is a lehető legvonzóbbá tegyük. Budapesten rengeteg friss ötlet vált a város arcát meghatározó trenddé – gondoljunk csak a mára szinte védjeggyé vált romkocsmákra! A Marriottnál készen állunk arra, hogy az újításokat befogadjuk, sőt úttörők legyünk, ezért indítjuk el a „Vágj bele életed vállalkozásába!” pályázatot – mondta el Rick Enders, a Budapest Marriott Hotel vezérigazgatója.

Mautner Zsófia, Rick Enders a szálloda igazgatója és Bíró Lajos séf.
Mautner Zsófia, Rick Enders a szálloda igazgatója és Bíró Lajos séf.Földházi Árpád

A lényeg a lényeg, van 3 hét megírni az elképzelést, beleértve az étlapot, a kreatív koncepciót és a designra vonatkozó terveket. Ezt a Budapest Marriott Hotel menedzsmentje és az anyavállalat képviselői bírálják el, kiegészülve Mautner Zsófiával, Jókuti Andrással illetve Bíró Lajossal, több étterem séfjével. A pályázók öt legjobbnak talált döntőse egy 2 napos cook-off eseményen mutathatja be a koncepciót, sőt főzni is fognak, hogy kiderüljön, miféle ételekben gondolkodnak.

A döntés már másnap megszületik, június 25-én kiderül, ki nyeri a 40.000 dollár (11,3 millió forint) értékű beruházást, melyből 30.000 dollárt fordítanak az étterem kialakítására és a konyhára, a fennmaradó 10000 dollárt (közel 3 millió forintot) pedig saját belátása szerint költheti arra, hogy olyan designt adjon a helynek, amilyet akar. A paletta pedig széles, Mautner Zsófia szerint ezen a helyen el tudna képzelni egy szexi, dögös helyet, tetovált pincérlányokkal és laza hangulattal, de akár egy street food és egy bisztró keverékét is. Megkötés nincs, csak annyi, hogy legyen ütős a terv, és nyűgözze le a zsűrit. 

A vállalat nem cicózik, július 15-én már nyílni is fog az új hely, a nyertes pedig a Budapest Marriott Hotel alkalmazottjaként étteremvezetői pozícióba kerül, és az étterem mindenkori bevételéből részesül. A hely elindítására van hat hónap, ha pedig valami döcög, akkor átgondolják a továbbiakat. 

Ide fog besétálni a vendége
Ide fog besétálni a vendégeFöldházi Árpád
Oszd meg másokkal is!
Mustra