11 ok, amiért érdemes a kollégákkal barátkozni

Napjaink nagy részét a munkahelyünkön töltjük, ezért fontos, hogy amennyire csak lehet, jól is érezzük magunkat munka közben is. Ebben sokat segíthetnek a munkahelyi barátságok. A LinkedIn felmérése szerint generációnként eltérő, hogy ki hogyan ítéli meg az ilyen kapcsolatokat, a harmincasok, húszasok közül sokan szívesen osztják meg magánéletük részleteit a kollégáival, míg az idősebbek nem tárulkoznak ki ennyien. A munkahelyi felmérésekkel foglalkozó Officevibe felmérése szerint a munkáltatónak és a munkavállalónak is megéri, ha barátkozhatnak az alkalmazottak.

Az egyértelmű, hogy így a rossz főnököket és az idegesítő kollégákat is könnyebb elviselni, de ezenkívül még rengeteg előnye van. Íme:

1. A megkérdezettek 70 százaléka szerint a munkahelyi barátok nélkül nem lehet boldog egyetlen alkalmazott sem, az ilyen kapcsolatok a legfontosabbak a jó közérzet szempontjából.

2. A férfiak 58 százaléka visszautasítana egy jobban fizető állást, ha cserébe nem volna jó a munkahelyi közöösség. A nők 74 százaléka gondolkozik ugyanígy.

3. 25 százalékkal képes nőni a munkamorál és a hatékonyság olyan egyszerű dolgok miatt, mint például a nagyobb ebédlőasztal a közös konyhában.

4. Azoknak az alkalmazottaknak a fele, akiknek van jó barátjuk is a kollégáik közt, szorosabb kötődést éreznek a vállalat iránt.

5. A megkérdezettek egyharmada legalább az egyik közeli barátjával a munkahelyén ismerkedett meg.

6. Azok, akiknek van munkahelyi barátjuk, nagyobb számban számoltak be arról, hogy a megelőző hét napban dicséretet kaptak.

7. Szintén nagyobb számban számoltak be arról, hogy az elmúlt fél évben visszajelzést kaptak a fejlődésükkel kapcsolatban.

8. A személyes fejlődés egyébként is könnyebben megy nekik, hiszen 137 százalékkal több támogatást kapnak.

9. 27 százalékkal nagyobb az esélye annak, hogy figyelembe veszik az ő véleményüket is.

10. Gondolta volna, hogy 35 százalékban elkötelezettebbek voltak a minőség iránt a munkahelyen barátkozósak, mint azok, akiknek nincsenek ilyenek a kollégái közt?

11. És a baráttal rendelkezők 1,2-szer nagyobb eséllyel mondják azt, hogy azt csinálhatják egész nap, amiben a legjobbak.

A vezetőségnek ezért támogatnia kell, hogy a beosztottjaik barátkozzanak egymással, például legyen lehetőségük arra, hogy a munkán kívül másról is beszélgethessenek. Lehet, hogy úgy tűnik, hogy a csevegés a hatékonyság rovására megy, de a fenti adatok alapján pont az ellenkezője igaz.

11 Incredible Reasons Why Having Friends At Work Is Important (INFOGRAPHIC)This infographic was crafted with love by Officevibe, the employee engagement software that helps companies improve their employee retention, and have a better organizational culture.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra