Műszálasban edz? Akkor sajnos büdös lesz.

A műszálas edzőruhák talán jobban elvezetik az izzadtságot, de sokkal büdösebbek lesznek, mint pamutból készült társaik. Ha nem hisz az orrának, akkor legalább a Ghenti Egyetem kutatógárdájának higgyen. Ők végigszagoltatták.

Az izzadtság önmagában nem büdös, a jellegzetes szag azoknak a bőrön tartózkodó baktériumoknak köszönhető, amik az apokrin mirigyek által termelt váladékot lebontják fehérjékre és lipidekre. Az Applied and Environmental Microbiology (Alkalmazott és környezeti mikrobiológia) című folyóiratban megjelent tanulmány szerint azért nem mindegy, hogy miben edzünk, mert ezek a baktériumok valamilyen oknál fogva sokkal jobban szeretik a műszálas cuccokat a pamutnál.

shutterstock 153620075

És ez hogy derült ki? A Ghenti Egyetem kutatója, Chris Callewaert és társai megkértek 26 egészséges embert, akiknek igazoltan nincs semmilyen bőrfertőzésük vagy egyéb betegségük, hogy vegyenek részt egy intenzív spinning órán. A résztvevők különböző anyagösszetételű (kevertszálas, műszálas textilből, pamutból készült) felsőrészeket viseltek, majd edzés után a pólókat egy plasztik zacskóba pakolták, ezeket pedig 28 óráig egy szobamérsékletű, sötét helyen tárolták – írja a Huffington Post.

Huszonnyolc óra elteltével hét érzékeny orrú embernek kellett megszagolnia a pólókat. A poliészterből készült felsőrészek szagát sokkal rosszabbnak ítélték, mint a pamutból készülteké. „A spinning órán viselt poliészteres pólók szaga sokkal penetránsabb, intenzívebb, dohosabb, ammóniásabb, kesernyésebb volt, mint a többi felsőrészé" – olvasható a tanulmányban. Chris Callewaert most szeretné kideríteni, mégis miért szaporodnak jobban ezek a mikroorgaznizmusok, ha műszálas ruhát viselünk.

Korábban is írtuk már, hogy edzeni tiszta, frissen mosott cuccban ajánlott, és ügyelni kell arra is, hogy se a felsőrész, se a nadrág ne legyen túl szoros, mert úgy nem tud jól lélegezni a bőr. Mozgás után pedig azonnal meg kell szabadulni az átizzadt ruhadaraboktól. Ha többet szeretne tudni arról, hogyan érdemes edzőruhát vásárolni, kattintson ide!