18

Csak felnőtteknek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet. Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését a gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik.

Szexjátékok: ezeket veszik a legtöbben!

Zanza!

Van élet a vibrátorokon túl: jól fogynak a dildók és a péniszgyűrűk, de nem panaszkodhatnak a bilincs- és a korbácsforgalmazók sem. Sokan a síkosítót és az óvszert is a netről rendelik.

A nők egy jelentős része nagy előszeretettel használ vibrátort az önkényeztetéshez, és a magyarok mintegy harmada a szexben is szívesen lát valamilyen segédeszközt. Aki így van vele, ma már akár a fotelből, online is megrendelheti a kiszemelt darabo(ka)t egy webshop kínálatából. Jon Millward amerikai adatelemző a legnagyobb ilyen webshop eladási statsztikáit kapta kézhez, hogy megválaszolja a mindenkit foglalkoztató kérdést:

Kik vásárolnak a szexshopokban, és miket vesznek?

Az adatokat természetesen anonimizált formában adta át a cég, a vásárló keresztnevén és a rendelt tételeken kívül semmilyen személyes információt nem bocsátott Millward rendelkezésére. Panaszra így sem lehetett azonban oka, hiszen 300.000 ember összesen 420.000 rendelését elemezhette, melyek során a vásárlók 1 millió különféle terméket szállíttattak otthonukba.

shutterstock 345418145

Mit lehet venni?

A webshop teljes termékkínálata 5508 féle termékből áll, melyet a vásárlói felületen öt nagy kategóriába sorolnak.

  • A kínálat 36 százalékát a különféle szexjátékok teszik ki. Ide tartoznak például a vibrátorok, a dildók, a művaginák, a péniszgyűrűk és a felcsatolható műpéniszek.
  • A fehérneműk széles választéka a harisnyákkal, bugyikkal, melltartókkal, valamint a szerepjátékokhoz használt jelmezekkel és fétisruhákkal a katalógus 37 százalékát teszi ki.
  • Valamivel kisebb a felhozatal a kötözéshez használt kellékek terén: a bilincsek, kötelek, nyakörvek és pórázok a teljes választék 9 százalékát alkotják.
  • Külön kategória a pajkos ajándéktárgyak kínálata a maga 8 százalékos részesedésével. Társasjátékok, kártyák, naptárak tartoznak ide, de kapni például voodoobabákat és cukorból készült melltatókat is.
  • Végül az egyéb alapvető kellékek között szerepelnek a síkosítók, illetve az óvszerek, melyek a teljes paletta 10 százalékát jelentik.

Az oldalon egyébként évente úgy kétmillió terméket adnak el. Csak péniszgyűrűből például 120.000 darabot, melyek így együtt hússzor körbeérnék az Empire State Buildinget. Jól fogy a síkosító is: évente 27.000 litert (vagyis egy átlagos négyfős család kéthavi vízfogyasztását) adnak el belőle, vibrátorokból és dildókból pedig annyit, hogy egymás után fektetve őket 58 kilométeres kígyó lenne a megvásárolt termékekből. Ebbe persze az extremitások, például a 43 centi magas, 48 centi körfogatú, 5,5 kilós Lisa nevű óriásdildó is belejátszanak. Ami pedig a vibrátorok működését illeti, az akkumulátorokat is szépen veszik, olyannyira, hogy az éves eladásokból 28 évig lehetne működtetni a legnépszerűbb vibrátort. Millward számításai szerint ha egy nő átlagosan öt perc alatt élvez el az adott vibrátorral, ennyi aksi mintegy 3 millió orgazmusra elegendő.

Mit vesznek?

A főbb kategóriák természetesen számtalan kisebb kategóriára bomlanak. A rendelések elemzéséből úgy tűnik azonban, hogy ezek közül is kiemelkedik tíz olyan csoport, amiből a leggyakrabban választanak a látogatók. A rendelések 83 százaléka legalábbis ezekből kerül ki.

A legtöbbet síkosítóból és alapkellékekből adják el, ami a rendelések 22 százalékát jelenti. Ezt követik a vibrátorok 18, a fehérneműk 12, az anális szexjátékok 7, a péniszgyűrűk 6, a művaginák 5, a gésagolyók 4, valamint a dildók, a kötözési kellékek és az ajándéktárgyak 3-3-3 százalékkal.

Mi a csajos, mi a macsó?

Sejthető, hogy az egyes termékeket jobban veszik a férfiak, mint a nők, és fordítva. A művaginákat például 94 százalékban férfiak rendelik (nahát!), a Halloween jelmezeket 84 százalékban nők, bizonyos termékeket pedig egyenlő arányban vásárolják. Ez utóbbi kategóriába tartoznak például a korbácsok és a fenyítőpálcák, a szerepjáték-kellékek, vagy éppen a felcsatolható műpéniszek. Millward egyébként mind a 220 alkategóriára kiszámolta a férfi-nő vásárlói arányt, az erről készült diagramot itt tudod még bogarászni.

shutterstock 155175311

Kinek lesz a termék?

Összesen 15.000 vásárlóról azt is lehetett tudni, hogy kapcsolatban élt-e, mikor rendelését leadta. Az ő adataikból arra a kérdésre kaphatunk választ, vajon mindenki magának rendel-e elsősorban. Míg a szingli pasiknál például a síkosítók, a művaginák és az anális szexjátékok voltak a legkeresettebb termékek, addig a kapcsolatban élő férfiak vibrátort vettek a leggyakrabban. Csakúgy, mint az egyedülálló nők, akik közül a társaság kétharmada kattintott valamelyik vibrátornál a kosárba gombra. Szexi fehérneműt, kötöző-, illetve fegyelmezőszettet és ajándékot viszont a kapcsolatban élő nők vettek inkább, igaz, a vibrátorok azért náluk is szépen fogytak.

Vásároltál már szexshopban?

  • Naná, szexjátékot. 1506
  • Nem, de most már tuti körülnézek! 681
  • Nem, és nem is érdekel. 663
  • Hogyne, de csak alap kellékeket. 273
  • Ajándékot. 140
  • Igen, fehérneműt. 124
  • Persze, kötözős cuccokat. 102
Blogmustra