#ÉLETEM

Túlsúlyos és egészségtudatos a magyar

2017. augusztus 1., kedd 18:19 |

Legalábbis az európai átlagnál egészségtudatosabb. A magyar lakosság közel kétharmada túlsúlyosnak számít, derül ki a WHO adataiból. Ezzel szemben csak a fele, nagyjából ötmillió ember gondolja úgy, hogy súlyproblémái vannak, és négyötödük aktívan dolgozik is azon, hogy fogyjon.

Az elhízás világszerte ijesztő méreteket ölt, és a jelenség veszélyeinek tudatosulása fokozatosan cselekvésre ösztönzi a fogyasztókat: a Nielsen globális felmérése szerint Közép-Kelet-Európában az emberek 81 százaléka próbál fogyni étrendmódosítás és/vagy diéta által; Magyarországon ez az arány 84 százalék.

shutterstock 89462569

A kutatásból kiderül, hogy a magyarok közel kétharmada (63%) választja a testmozgást és az étrend átalakításában fontos szerepet kap a károsnak vagy egészségtelennek ítélt élelmiszerek kiiktatása. Százból 62 magyar törekszik arra, hogy kevesebb magas cukortartalmú ételt fogyasszon, és minden második válaszadó hangsúlyozta a fokozott zöldség- és gyümölcsfogyasztást, valamint a zsíros ételek visszaszorítását, de népszerű a csökkentett adagok módszere is. A kiskereskedelmi adatokból is kirajzolódik, hogy friss gyümölcsből, müzliszeletből és natúr joghurtból több fogy.

De nem csak az elhízás és a túlsúllyal járó betegségek jelentenek problémát, ha a táplálkozásról van szó. Mintegy három millió magyar szenved valamilyen ételallergiától és/vagy ételintoleranciától, melyek közül a laktózérzékenység a leggyakoribb, de a glutén és a szója is dobogós az allergialistán. Mindez pedig jelentősen befolyásolja a vásárlói döntéseket is: nálunk a fogyasztók kétharmada (68%) hajlandó többet is fizetni olyan ételekért és italokért, amelyekben nincs általuk nemkívánatosnak tartott alkotóelem. Ebből a szempontból a magyarok egészségtudatosabbak az európai átlagnál. A termékcímkéken feltüntetett tápanyag-információ egyre fontosabb, a fogyasztók kétharmada alaposan áttanulmányozza, mit tartalmaz az adott élelmiszer, és amennyiben módja van rá, a hazai terméket választja.

A felmérés szerint ráadásul a fogyasztók közel fele nem elégedett a boltok kínálatával; az egészséges ételekre való fokozott igényre pedig a piaci szereplők többféle választ adhatnak: megváltoztatják a termékkiszerelést (már nem divat az extra nagy csomag), a marketingstratégiába is beilleszthetik a mértékletességre törekvés üzenetét, de gyakori az a gyártói reakció is, hogy a meglévő termékeket összetevők szintjén újragondolják (csökkentett cukor-, só- és zsírtartalom), a termékkínálat bővítésével pedig a korábban közömbös fogyasztók is megszólíthatók. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta