#ÉLETEM

7 étel, amitől rossz lesz a kedved

2017. július 29., szombat 13:50 |

A túl sok cukor, ízfokozó, és transz-zsírsav bárkiből képes depressziós és hisztis Hulkot csinálni.

A többek között a hangulatunkat is befolyásoló szerotonin 90 százalékát a gyomor-bélrendszer állítja elő, nem csoda tehát, hogy a szerotonintermelésre is hatással van az, amit megeszünk. A Purewow a témáról könyvet is írt Rachel Kelly segítségével összeállított egy rövid listát, ami olyan ételekből és italokból áll, amelyek a hangulatunkra is rossz hatással vannak. 

Diétás italok

A sok diétás ital mesterséges édesítőszerben, az aszpartámban megtalálható aminosav, a fenil-alanin bizonyos kutatások szerint akadályozza a szerotonin termelést a szervezetben, vagy legalábbis az egerek szervezetében. A Purewow szerint ajánlott tehát a diétás kólák helyett inkább tea vagy kévéfogyasztással felpörgetnie magát annak, aki e célból tévedt a diétás italok közelébe.

shutterstock 492759511

Zabpelyhek, müzliszeletek

Hála istennek a Purewow szerint sincs szükség a zabpelyhek teljes bojkottjára, fontos ugyanakkor kiemelni, hogy sok ilyen első ránézésre az egészség bástyájának tűnő termék rengeteg cukrot is tartalmaz. Ha pedig egy-egy ilyen termék adagonként 8 grammnál is több cukrot tartalmaz, az azzal jár, hogy a hirtelen jött energia löketet kisvártatva a vércukorszint szintén hirtelen megzuhanása követi majd, ami bizonyos stressz hormonok termelődéséhez, és drasztikus hangulatváltozásokhoz vezethet.

shutterstock 209097265

Előrecsomagolt édességek

Ez esetben nem a fehér halálról van szó, hisz a cukrászdák és pékségek kínálta édességek is tengernyi cukrot tartalmaznak A bolti édességek viszont több fronton is támadást indítanak az emberi szervezet ellen: az ilyen édességekben gyakran megtalálható mesterséges színezőanyagok ugyanis figyelemzavart és hiperaktivitást is okozhatnak, ráadásul főleg a színes/cukros csodákhoz mágnesként tapadó gyerekekre jelentenek veszélyt.

shutterstock 134534930

Gyorséttermek, junk food

A transz-zsírsavakban gazdag sültkrumpli halmok bekebelezése rövid távon mérhetetlen boldogsággal tölti ugyan el a krumplirajongókat, ha azonban valaki többnyire ilyen ételekkel tömi magát, és elhanyagolja az omega-3 zsírsavak bevitelét, az úgy tűnik hajlamosabb lesz a pesszimistább és agresszívabb viselkedésre és a depresszióra is. Különösen igaz ez a margarinra és a 100 százalék növényi zsírból készült zsiradékokra, amelyek ezek szerint bárkiből képesek zsörtölődő öregembert faragni.

shutterstock 647229103

Sózott chipsek és mogyoró

A sós nassolnivalók nagy része tartalmaz nátrium-glutamátot (MSD vagy E621), ami egy a feldolgozott élelmiszerekben rendszeresen felbukkanó ízfokozó. A csodás umami íz mellett azonban fejfájások, és gyengeség/fáradtság forrása is lehet a nátrium-glutamát, nem árt tehát csínján bánni vele. 

shutterstock 571488847

Konzervek, műanyagok

Gyakran tele vannak ízfokozókkal is, de emellett sok esetben BPA, azaz biszfenol-A-t tartalmazó, műanyag csajkákban érkeznek a konzerv levesek és italok is, ezek a műanyagok pedig a Yale kutatása szerint az agy különböző viselkedési zavarokkal és az emlékezőképességgel kapcsolatba hozható területeire is hatással vannak. 

shutterstock 372380689

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta