7 étel, amitől rossz lesz a kedved

Zanza!

A túl sok cukor, ízfokozó, és transz-zsírsav bárkiből képes depressziós és hisztis Hulkot csinálni.

A többek között a hangulatunkat is befolyásoló szerotonin 90 százalékát a gyomor-bélrendszer állítja elő, nem csoda tehát, hogy a szerotonintermelésre is hatással van az, amit megeszünk. A Purewow a témáról könyvet is írt Rachel Kelly segítségével összeállított egy rövid listát, ami olyan ételekből és italokból áll, amelyek a hangulatunkra is rossz hatással vannak. 

Diétás italok

A sok diétás ital mesterséges édesítőszerben, az aszpartámban megtalálható aminosav, a fenil-alanin bizonyos kutatások szerint akadályozza a szerotonin termelést a szervezetben, vagy legalábbis az egerek szervezetében. A Purewow szerint ajánlott tehát a diétás kólák helyett inkább tea vagy kévéfogyasztással felpörgetnie magát annak, aki e célból tévedt a diétás italok közelébe.

shutterstock 492759511

Zabpelyhek, müzliszeletek

Hála istennek a Purewow szerint sincs szükség a zabpelyhek teljes bojkottjára, fontos ugyanakkor kiemelni, hogy sok ilyen első ránézésre az egészség bástyájának tűnő termék rengeteg cukrot is tartalmaz. Ha pedig egy-egy ilyen termék adagonként 8 grammnál is több cukrot tartalmaz, az azzal jár, hogy a hirtelen jött energia löketet kisvártatva a vércukorszint szintén hirtelen megzuhanása követi majd, ami bizonyos stressz hormonok termelődéséhez, és drasztikus hangulatváltozásokhoz vezethet.

shutterstock 209097265

Előrecsomagolt édességek

Ez esetben nem a fehér halálról van szó, hisz a cukrászdák és pékségek kínálta édességek is tengernyi cukrot tartalmaznak A bolti édességek viszont több fronton is támadást indítanak az emberi szervezet ellen: az ilyen édességekben gyakran megtalálható mesterséges színezőanyagok ugyanis figyelemzavart és hiperaktivitást is okozhatnak, ráadásul főleg a színes/cukros csodákhoz mágnesként tapadó gyerekekre jelentenek veszélyt.

shutterstock 134534930

Gyorséttermek, junk food

A transz-zsírsavakban gazdag sültkrumpli halmok bekebelezése rövid távon mérhetetlen boldogsággal tölti ugyan el a krumplirajongókat, ha azonban valaki többnyire ilyen ételekkel tömi magát, és elhanyagolja az omega-3 zsírsavak bevitelét, az úgy tűnik hajlamosabb lesz a pesszimistább és agresszívabb viselkedésre és a depresszióra is. Különösen igaz ez a margarinra és a 100 százalék növényi zsírból készült zsiradékokra, amelyek ezek szerint bárkiből képesek zsörtölődő öregembert faragni.

shutterstock 647229103

Sózott chipsek és mogyoró

A sós nassolnivalók nagy része tartalmaz nátrium-glutamátot (MSD vagy E621), ami egy a feldolgozott élelmiszerekben rendszeresen felbukkanó ízfokozó. A csodás umami íz mellett azonban fejfájások, és gyengeség/fáradtság forrása is lehet a nátrium-glutamát, nem árt tehát csínján bánni vele. 

shutterstock 571488847

Konzervek, műanyagok

Gyakran tele vannak ízfokozókkal is, de emellett sok esetben BPA, azaz biszfenol-A-t tartalmazó, műanyag csajkákban érkeznek a konzerv levesek és italok is, ezek a műanyagok pedig a Yale kutatása szerint az agy különböző viselkedési zavarokkal és az emlékezőképességgel kapcsolatba hozható területeire is hatással vannak. 

shutterstock 372380689
Blogmustra