Befolyásolja az iskolai teljesítményt az, ahogy a gyerek jegyzetel

Szinte általánossá vált, hogy az egyetemisták és a főiskolások  nem a hagyományos toll-papír kombinációval jegyzik le a tananyagot, hanem inkább laptoppal dolgoznak. A Princeton Egyetem kutatói szerint azonban ez nem hatékony: a pszichológiai vizsgálatukból kiderült, hogy a kézzel írt szöveg jobban megmarad a memóriában, mint a számítógépbe bevitt anyag. - írja a PsyBlog.

shutterstock 138302192

A kutatók, Pam Mueller és Daniel Oppenheimer 65 egyetemi hallgatót vontak be a kutatásukba, és különféle témákról tartott TED előadásokat mutattak nekik. A teszt után kiderült, hogy a laptopot használó hallgatók jelentősen több szót írtak le, mint a kézzel jegyzetelt társaik. Ez tehát egy pont a laptopnak. Amikor azonban azt vizsgálták, mennyire emlékeznek a hallgatók az elhangzottakra, a papír alapú jegyzetelés két területen is kiemelkedett.  

Pontosabb információk vannak a papíron

A hallgatók a videók megtekintése után fél órával kérdéseket kaptak a látottakkal kapcsolatban. Mindkét csoport egyformán teljesített, amikor a dátumokra voltak kíváncsiak. Amikor viszont összefüggésekre kérdeztek rá, például arra "miben különbözik a japánok és a svédek nézőpontja a társadalmi különbségeket illetően?”, akkor a laptopot használók teljesítménye jelentősen rosszabb volt. Ezt azzal magyarázzák a kutatók, hogy akik laptopon jegyzetelnek sokkal többször írják le átfogalmazva azt amit hallanak, míg azok akik tollal jegyzetelnek igyekeznek kiszűrni az anyag lényegét, így sokkal jobban tudnak teljesíteni.

Azt a kutatók sem tartják valószínűnek, hogy a diákok a jövőben visszatérnek a papírhoz, és lecserélik a laptopokat. Azonban úgy vélik, hogy érdemes kézírás-felismerő szoftverrel ellátott tableteket és érintőceruzákat használni az előadásokon való jegyzeteléshez.

Oszd meg másokkal is!
Mustra