10 tipp, hogy jobban menjen az alvás

Zanza!

Ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, nyugodtak legyünk, kiegyensúlyozottak, képesek legyünk jól teljesíteni, rendesen enni és mozogni, elengedhetetlen, hogy jól aludjunk. Pláne, ha még sokáig szeretnénk egészségesen élni. Sajnos azonban nem alszunk jól. Korábbi kérdőívünkből kiderült, hogy olvasóink egy jelentős része elégedetlen alvásminőségével, és nem is sokat tesz azért, hogy ez megváltozzon. Pedig nem olyan nehéz. Jeremy Dean pszichológus, a PsyBlog szerzője most a hivatalos ajánlások és a kutatások alapján összeszedett tíz olyan gyakorlati tanácsot, ami kellemesebbé teheti az éjszakáinkat. Azaz: 

shutterstock 295078289

1. Feküdjön le minden este ugyanabban az időben.

2. Az alvás előtti utolsó órát már töltse csendes körülmények között. 

3. Ne igyon alkoholt lefekvés előtt. 

4. Vegyen fürdőt, mielőtt ágyba bújna. (Vagy végezzen bármilyen ellazító rítust, bármit, ami önnél működik.)

5. Végezzen bármilyen fizikai aktivitást napközben.

6. A hétköznapokon és a hétvégéken is törekedjen arra, hogy ugyanabban az időben feküdjön le és keljen fel. (Ezen a ponton kisgyerekesek előnyben.)

7. A hálószobája legyen hűvös, csendes és sötét. 

8.  A lefekvés előtt néhány órával már ne egyen sokat. 

9. Töltsön minden nap egy kis időt a szabadban. 

10. A lefekvés előtti órában már hagyja a kütyüket,  ne nyomkodja a telefonját, a tabletet és a gépét. 

Ezek valóban egyszerű, könnyen megfogadható és hasznos tanácsok, bár nyilván mindannyiunknak megvannak már a kialakult esti szokásai, és ezeken változtatni gyakran kemény feladat. Próbálkozni azért érdemes. (Ha további tippekre vágyik a jó alvásért, olvassa el ezt is.)

Blogmustra