Tornázzon, ha nem akar horkolni többé!

Zanza!

Úgy tűnik, hogy megvan a horkolás ellenszere, legalábbis kutatók egy csoportja azt állítja, hogy néhány tornagyakorlat elvégzésével drámaian csökkenthető a horkolás erőssége és mennyisége. Ráadásul a feladatok alatt száj- és nyelvgyakorlatokat kell érteni, tehát elvileg semmi megterhelőt nem kell tenni, és főleg: semmit sem kell venni ahhoz, hogy nyugodtabb legyen az éjszakája mind a horkolónak, mind egy szobában/lakásban/szomszédságban élőknek egyaránt.

"A tanulmányozott csoportban, hála a feladatoknak, drámaian csökkent a horkolás"  - mondta Geraldo Lorenzi-Filho, a kutatás vezetője. Összesen 39 alany vett részt a vizsgálatokban, akiknek vagy orrtapaszt kellett viselniük és légúti gyakorlatokat végezniük, vagy csak napi gyakorlatsorral küzdhettek a horkolás ellen. 

A kutatás szerint a horkoló, vagy nem annyira súlyos alvási apnoéban szenvedő emberek garat-, száj- és nyelvgyakorlatai hatására 59%-kal csökkent a horkolás intenzitása. Egyébként az alvási apnoé leggyakoribb tünete a horkolás, de a legtöbb horkoló ember nem szenved alvási apnoéban. A horkolás egyébként az emberek 15-54%-át érinti, de pontos adatot azért nem lehet tudni, mert az összes ilyen felmérés önbevallásos módszeren alapszik, ráadásul az érintettek többsége nem is foglalkozik a kiváltó okokkal - írja a Daily Mail. 

Eddig azt javasolták, hogy aki horkol, az próbáljon tartózkodni az alkoholfogyasztástól, ne aludjon háton fekvésben, fogyjon le, de orr-, szájpad- és felső légúti műtéteket is szoktak ajánlani. Az orvosok többsége azért is támogatja ezt az új eljárást, amivel azt remélik, hogy sokaknál már ennyivel is megszüntethetik az egyszerűbb horkolást, drasztikusabb beavatkozások nélkül. 

Edzés horkolás ellen

  1. A nyelve hegyét nyomja a szájpadlásához, és óvatossan húzza háta. 
  2. Szívja a nyelvét a szájpadlásához, és nyomja az egész nyelvet a szájpadláshoz.
  3. A nyelve hátulját nyomja a szájürege aljához úgy, hogy a nyelve hegyét végig a az alsó frontfogak alján tartja. 
  4. Emelje a szájpadlás hátát miközben az "A" magánhangzót formálja. 
  5. Rakja egy-egy ujját a szájába mindkáét oldalon, és nyomja ki a szájüreg oldalát. 
  6. Mikor eszik váltogassa, hogy melyik oldalon rág. 

Minden feladatot húszszor ismételjen meg. 

stockfresh 393668 snoring sizeM
Fotó: Stockfresh
 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra