#ÉLETEM

Ön úgy alszik, mint Tesla, vagy inkább mint Churchill?

2015. február 25., szerda 19:42

Bár a kutatók szerint 7-9 óra pihenésre van szüksége az emberi szervezetnek, egy új infografika szerint a világ legismertebb és legsikeresebb személyei közül sokan fele ennyi időt sem szánnak/szántak pihenésre. A Microsoft alapítója, Bill Gates például átlagban tartja a 7 óra alvást, de Donald Trump csak 3-4 órákat pihen egy éjjel, Margaret Thatcher az elmondások alapján négy órát töltött csak alvással, és ott van  Nikola Tesla, a legendás feltaláló, aki csak két órákat aludt.

Made To Measure Blinds a híres személyiségek alvásai szokásainak elemzése mellett összehasonlította azt is, hogy mennyi alszanak a különböző szektorban dolgozó emberek. Az adatokat egy YouGov kutatásból nyerték, ami 1401 munkavállalót kérdezett az alvási szokásukról. Az infografika szerint a marketing és PR szektorban dolgozók alszanak a legkevesebbet, átlagban kevesebb mint három órát. 

A berkshire-i cég különböző alvásmintákat is összegyűjtött, többek között a Leonardo Da Vinci által alkalmazott Uberman alvási technikát, aminek a lényege, hogy négyóránként kellene beiktatni egy 20-40 perces kis szundikálást. Vagy ott a Dymaxion technika, amit Richard Buckminster 'Bucky' Fuller, amerikai neo-futurista építész alkalmazott: ő 6 óránként aludt 30 percet, és állítólag a módszer nagyon is bevált, de mivel az üzleti partnerei nem nagyon tudtak és akartak lépést tartani új szokásaival, végül felhagyott vele. És persze Winston Churchillről se feledkezzünk meg, aki négy-négy és fél órát aludt éjszakánként, de délben beiktatott egy másfél órás pihenőt. "Ne gondolja, hogy kevesebb munkát tud majd elvégezni, ha napközben alszik, hiszen így egy napból kettő lesz, vagyis inkább másfél" - állította az egykori brit miniszterelnök.  

Úgy tűnik, hogy az úgynevezett alternatív alvásminták is segíthetnek abban, hogy kevés alvással is pihenni tudjon a szervezet, de azért jó csak óvatosan próbálkozni velük: egy tavalyi kutatás ugyanis arra jutott, hogy a nem folyamatos alvás ugyanannyira fárasztó lehet, mintha egyáltalán nem aludt volna. A kutatás szerint a megszakított alvás hatására a kognitív képességek romlanak, csökken a figyelme és a hangulata is rosszabb lesz. A kutatás arra is kitért, hogy akik jól alszanak, sokkal jobb mentális egészségnek örvendenek, ritkábban túlsúlyosak, a vérnyomásukkal sincs gond, koleszterinszintjük is alacsonyabb, és a ritkábban lesznek cukorbetegek. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta