#ÉLETEM

4+1 kedvelt gép az edzőteremben, ami nem sokat ér, ha fogyni akar

2014. december 25., csütörtök 19:46

Le a kalappal azok előtt, aki képesek rendszeresen rávenni magukat arra, hogy tornázzanak otthon, vagy lemenjenek egy közeli edzőterembe. Ám sokan tapasztalják, hogy hiába a sok edzés, a hatás várat magára. Még mielőtt feladná az egészet és csokiba fojtaná a bánatát, érdemes utána gondolnia: lehet, hogy csak az az ok, hogy nem épp a legjobb gyakorlatokat végzi.

Guggoló keret

Ha bárkit is megkérdez, aki konyít is valamennyire a testformáláshoz, hogy mi a legjobb gyakorlat az alsó testtájak formázására, az biztosan a guggolást (is) fogja mondani. Ez így igaz, tehát ha szeretne a combjaira, fenekére edzeni, akkor ezt semmiképp se hagyja ki! Viszont a kereten való guggolást inkább mellőzze, hiszen ezzel extra terhelést ró a térdekre, ráadásul hatástalan is, mert a legtöbben úgy végzik a gyakorlatot, hogy a lábaik túlságosan elöl vannak, így kissé hátradőlnek. Tehát ha nagyon nem akar róla lemondani, akkor legalább kérjen meg valaki profit, aki megtanítja a helyes kivitelezést!

Comberősítő gép

A nők általában nagy lelkesen vetik magukat ezekre a masinákra, hiszen meglehetősen kényelmesen lehet benne üldögélni – és olykor-olykor erősíteni. Elméletileg arra fejlesztették ki, hogy a segítségével el lehessen tüntetni a combon lévő zsírréteget, ám azt sokan nem tudják, hogy nincs olyan, hogy csak egy bizonyos helyről megy le a felesleg, a többiről meg nem. Tehát ha fogy, akkor mindenhonnan fog! Gondoljon csak egy henger papírtörlőre, melynek lapjai egy-egy zsírrétegnek felelnek meg. És ahogy csökken a testzsír, úgy lesz vékonyabb a papírtörlő- nem csak egy-egy részén, hanem mindenhol, egységesen. Így tehát nem tudja kizárólag a combjairól leadni a felesleget, ráadásul, ha csakis erre fókuszál, akkor kevésbé lesz hatékony a zsírégetés, mintha az egész testét jól megmozgatta volna. Éppen ezért inkább az összetett mozgásokat résesítse előnybe, a specifikus gépeket meg hagyja meg arra az esetre, amikor már nem fogyni, hanem szálkásodni, izmosodni szeretne.

Hasprés gép

Sokan odáig vannak a hasizomerősítő gépekért, pedig érdemesebb a szokványos hasizomgyakorlatok után néznie. Bár elsőre jó ötletnek tűnhet a gépet használni, mivel ekkor kizárólag a hasát dolgoztatja meg, csakhogy pont itt a csavar, ugyanis a hasizom sose önmagában dolgozik. Munkáját segíti még a gerinc melletti és a csípő izmok is, épp azért hogy védve legyenek ezek a területek is. A hasprés gépeket viszont úgy fejlesztették ki, hogy a csípőhajlító izmok nem képesek funkciójukat betölteni, miközben a karok, vállak és a lábak  szabadon mozognak, ahelyett, hogy a test középső részén lenne a hangsúly.

Csigás lehúzó gép

Bizonyára ön is ismeri azt a multifunkcionális gépet, melybe arccal kifelé kell ülni, majd megragadva a feje fölött himbálózó hosszú fogantyút, a feje mögé kell húznia. Nos, a baj ezzel viszont az, hogy nagyon keveseknek elég mobil ahhoz a vállízülete, hogy a gyakorlat során végig egyenes maradjon a gerincük, ráadásul a vállban lévő ún. rotátor köpeny is könnyen megsérülhet, ami különböző vállpanaszokat vonhat maga után. Éppen ezért ha ezt a gépet használja, inkább a kulcscsont elé húzza le a rudat!

+1: Ne támaszkodjon a kardió gépekre

Ok, ez nem egy konkrét gyakorlat, de tegye fel az a kezét, aki a futópadon ne dölt volna neki a fogantyúnak! Ez egyrészt nem tesz jót a vállainak és a csuklőjának, másrészt így nem fog égni annyi kalória! Ha úgy érzi, fáradt, akkor csökkentse a sebességet, vagy vegyen vissza a lejtésből! Higgye el, többet ér! 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta