7 egészséges szokás, ami többet árt, mint használ

Zanza!

Az egészséges életmód alapszabályait pofonegyszerű követni: táplálkozz helyesen, mozogj, aludj eleget és sínen leszel. Azonban, gyakran pont a saját egészségünk megóvása érdekében hozott döntések ártanak a leginkább. Az apró mániák hatása hosszú távon a legrosszabb.

Fogmosás minden étkezés után

Ez ésszerű ötletnek tűnik, de Greg Diamond fogorvos szerint jobb, ha étkezés után egy ideig váratjuk a fogkefét. Az ételek savas anyagokat hagyhatnak a szájban, amelyek ideiglenesen gyengítik a fogzománcot. Ha akkor mosol fogat, amikor a zománc ebben az állapotban van, azt könnyen ledörzsölheted. Étkezés után egyszerű szájöblítés javallott, a fogmosást hagyd meg reggelre és estére. Ezt körkörös, finom mozdulatokkal végezd, mert az erős, egyenes vonalú súrolás nem távolítja el a baktériumokat, ráadásul sérti az fogínyt.

Csak kardió edzésekre járni

Könnyű azt hinni, hogy a fogyáshoz legjobb ugyanazt a kardió edzést ismételni, „csakhogy, a test könnyen hozzászokik a bevált rutinhoz, és idővel kevesebb zsírt fog elégetni” - mondja Joseph Ciccone, fizikoterapeuta. Ráadásul az ismételt mozgásforma kötött izmokat, ez pedig sérülést okozhat. Rövid szünetek közbeiktatásával váltogasd a gyakorlattípusokat, így a szívednek nem lesz ideje lelassulni. Építs be az edzésedbe olyan elemeket, amelyek növelik az izomtömeget, így a nap folyamán akkor is kalóriákat fogsz égetni, ha éppen nem mozogsz, tanácsolja Jennifer Fleischer, személyi edző.

Kihagyni az étkezést, hogy később többet ehess

"A nők kezdik felvenni azt a szokást, hogy kihagynak egy étkezést, csak azért, hogy később ehessenek valami finomat" -mondja Danine Fruge, a miami Pritikin egészségcentrum és fürdő egészségügyi vezetője. Például kihagyják az ebédet, hogy aztán a megspórolt kalóriákból este ihassanak néhány pohár bort. "Sajnos, ha nem eszel reggelit vagy ebédet, a napközbeni étel utáni sóvárgás könnyen túlevéshez vezethet." Ezért inkább egyél gyakran, kis mennyiségű proteinben és tápanyagban gazdag rágcsálnivalót, így a nap végére nem fog elcsábítani egy zsíros, kalóriadús vacsora.

Bőrápoló termékekkel kísérletezni

A bőrápoló termékek reklámja arra csábíthat, hogy minél többet és több fajtát pakolj az arcodra. „Mindig azt tanácsolom a betegeimnek, hogy ne térjenek el az összeállított bőrápolási napirendtől” - mondja Jody Levine, New York-i bőrgyógyász. „Az a gond, hogy a nők könnyen beleunnak a napi szépségápolási rutinba, főleg azért, mert az eredmény nem mutatkozik azonnal. Erre legalább hat-nyolc hétig várni kell, a kollagén-növelő termékeknél pedig minimum fél évet.” A termékek állandó cserélgetése acne rosacea (rézorbánc) nevű bőrbetegséget okozhat, amely sötét, ibolyavörös foltokkal jár az arcon. Tehát maradj olyan a termékeknél amely eddig működött, ha ilyeneket nem találtál, akkor kérd meg a bőrgyógyászodat, hogy állítson össze egy személyre szabott bőrápolási menetet.

Csak ásványvizet inni

Azt hinnéd, ha mindig ásványvizet iszol, megmenekülsz a csapvízben lévő szennyezéstől. Ez igaz, viszont a „palackozott vízben nincs fluor, és egyre több felnőttnél tapasztaljuk a fluorhiány jeleit, amely fogszuvasodáshoz vezet” - monja Dr. Diamond. A palackozott víz helyettminkább töltsd meg a vizespalackodat tisztított vízzel. Víztisztító kancsót vehetsz bármelyik áruházban, ez olcsóbb és környezetkímélőbb módszer, mint palackozott ásványvizet inni.

Antibakteriális fertőtlenítőszerekkel tisztítani

Az otthonodat makulátlan és baktériummentes állapotban tartani egészséges megoldásnak tűnik, de az agresszív, antibakteriális tisztítószerek pont az ellenkező hatást válthatják ki. "Ezekről a termékekről még senki sem bizonyította be, hogy hatásosabbak, mint a hagyományos szerek. Viszont az ezekben található anyagok bizonyíthatóan asztmát okoznak" - mondja Rebecca Sutton, az Enviromental Working Group kutatója. A tisztítószergyártóknak nem kell feltüntetniük a termékeik pontos összetételét, ezért a zsákbamacska vásárlás helyett inkább ecet és víz keverékével végezd a takarítást. Az ecethez hasonlóan a sütőpor is antibakteriális hatású, ezt is használhatod súrolópor helyett.

Táplálékkiegészítők

A vitaminokból és ásványi anyagokból sem mindig a több a jobb. Sok ételhez már a gyártásnál adnak vitaminokat és kiegészítő nyomelemeket, ezért a legtöbbünknek jó eséllyel nincs is szüksége táplálékkiegészítőkre. Ha túl sokat fogyasztasz ezekből, a legjobb esetben egyszerűen semmilyen hatással nem lesznek a szervezetedre. A vitaminok túladagolása azonban komoly következményekkel jár: túl sok A-vitamin károsan hat a magzatra, túl sok C-vitamin az emésztőrendszert teheti próbára, a B6-vitamin túladagolása idegrendszeri károsodást okozhat. A nyomelemek és vitaminok legjobb forrása az étel, amelyet megeszel. Táplálkozz változatosan, de ha ennek ellenére úgy gondolod, hogy valamilyen hiánybetegségben szenvedsz, írd fel, hogy milyen ételeket fogyasztasz rendszeresen és keress meg egy jó dietetikust vagy a háziorvosodat.

Blogmustra