Horvátországba az eddiginél többen, Spanyolországba kevesebben készülnek nyaralni idén a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült országos reprezentatív kutatás szerint. A nyaralók számára lényeges szempont, hogy a célország könnyen elérhető legyen és olcsóbb árak várják őket, mint Nyugat-Európában.
Horvátország a legnépszerűbb úti cél
A magyar lakosság csaknem kétharmada kapcsolódik ki változó rendszerességgel és valamivel több mint egynegyede ezt legalább minden évben egyszer megteszi.

Idén nyárra már a megkérdezettek 30 százalékának van konkrét úti célja; náluk Horvátország egyre meggyőzőbb fölénnyel vezeti a népszerűségi listát. Az előző évhez képest másfélszeresére, 22-ről 31 százalékra ugrott azoknak az aránya, akik kész tervek birtokában déli szomszédunknál pihenik ki magukat a nyáron.
Horvátország után Olaszország a második a rangsorban, a harmadik helyen Ausztria áll, Görögország a negyedik.
A könnyű elérhetőség egyre vonzóbb szerepét az úti célok kiválasztásában jól mutatja, hogy miközben a szomszédos Ausztria előrébb lépett a ranglistán, addig Spanyolország népszerűsége jelentősen visszaesett.
A gyermekekkel utazóknál a tengerparti kikapcsolódás, a gyermekteleneknél a városlátogatás a legjellemzőbb időtöltés, de a természetjárók aránya is meghaladja a 25 százalékot.
Fontos az utasbiztosítás a külföldre utazóknak
Sok család számára az is lényeges, hogy nyaralás közben legyen utasbiztosításuk. A külföldre készülők fele mindig, további egynegyede pedig alkalomszerűen köt utasbiztosítást, a gyakran utazók és az idősebb korosztályok képviselői körében 60 százalék feletti a mindig kötők aránya. A biztosítás kiválasztásnál a többség számára fontos szempont, hogy a csomag a minimumot meghaladó szolgáltatásokat tartalmazzon, és az ára is legyen kedvező.

Vedd meg fél áron a Dívány első könyvét!
A Dívány újságírói által felkutatott történetek fele a 20. század elejének Magyarországát idézi meg, a másik fele pedig a világ tucatnyi országából mutat be egészen különös eseteket.
Tekintsd meg a kötetet, kattints ide!
hirdetés