Minimum ennyit kellene mozognod naponta

Az új egészségügyi irányelvek alapján már te sem foghatod az időhiányra, hogy nem mozogsz. Ennyi ideje ugyanis mindenkinek van.

Már ennyi mozgás is számít.
Már ennyi mozgás is számít.Fotó: Shutterstock

Az American Heart Association nemrég új irányelveket fogalmazott meg arra vonatkozóan, hogy mennyi testedzés ajánlott az egészség fenntartásához. A javasolt heti mozgásmennyiség nem változott, a 10 perces minimumot törölték el: már napi pár perces lépcsőzés vagy a busz utáni futás is nyugodtan beleszámítható a napi elvárt minimumba - írja a Lifehacker.

Az ajánlás egyébként a következőket tartalmazza korcsoportokra lebontva:

  • Felnőtteknek heti 150 perc mérsékelt testmozgás, mondjuk laza séta ajánlott
  • Ha erőteljes testedzést választunk, az idő feleződik, abból heti 75 perc elegendő
  • A várandós kismamáknak, krónikus betegséggel küzdőknek továbbra is meg kell próbálniuk megfelelni az iránymutatásoknak, ahogy azt állapotuk megengedi
  • A 6-17 éves gyerekeknek naponta egy óra testmozgás ajánlott
  • A kisebbeknek, a 3-5 éveseknek még több, nekik 3 óra mozgás kell, persze őket nem feltétlen kell edzésre bírni, az is elég, ha úgy játszanak, hogy közben szaladgálnak
  • A nagyobbacska gyerekeknek heti három nap izomerősítő gyakorlat ajánlott, ugyanennyi intenzív, intervall edzés, és a csonterősítő gyakorlatokból is kell ennyi – ez egy picit soknak tűnik, a délutáni szaladgálással mászókázással fára mászással már teljesítve is van a napi penzum

Miért fontos a rendszeres testmozgás?

Nem csak a kellemes megjelenésért, vagy valamilyen elérni kívánt sporteredményért érdemes edzeni. A testedzés az egészségünk megőrzéséért fontos elsősorban.

Az új egészségügyi irányelvek rámutatnak a testmozgás csomó pozitív hozadékára. Például ezekre:

Mustra