Hallgass testedre, és elkerülheted a betegségeket: ezekre a jelekre figyelj

GettyImages-1193050015
Berényi Bianka

Ha a lélek rosszul van, a test minden esetben jelez. Kérdés, hajlandó vagy-e észrevenni ezeket, és végre tenni azért, hogy nyugodtabb életet élj.

Mindannyian tapasztaltuk már, hogy ha valami nincs rendben a lelkünkben, akkor az előbb vagy utóbb testi tünetek formájában is jelentkezik. Ez a szervezetünk jelzése arra, hogy itt az idő változtatni azon a valamin, különben baj lesz. A stressz az  egyik legalattomosabb lélekgyilkos, és a kimerülésen kívül komoly betegségeket is okozhat, ha nem szüntetjük meg a kiváltó faktort. (Persze tudjuk, hogy lehetetlen stresszmentesen élni, de legalább próbáljuk meg minimalizálni a negatív stresszhatásokat.)

Ezért ne nyomd el

Ha hosszabb ideig elnyomunk egy érzést, és úgy teszünk, mintha az nem is létezne, akkor is ártunk magunknak, mert az elnyomott érzések mindig felszínre törnek, de ne várd meg, míg betegség formájában történik ez meg. A gyakori frusztráltság is ennek a jele. Most bemutatjuk neked azokat az érzelmi lépcsőket, és a hozzájuk tartozó testi tüneteket, amelyek hosszas stresszhatás következtében jelentkezhetnek a testedben.

Test: fejfájás, izomfeszülés, gyakori hátfájás, fáradtság, mellkasi szorító érzés, alvási problémák, csökkent libidó.

Hangulat:  gyakori kimerültség és tehetetlenség érzése, motiváció hiánya, érzelmi üresség, depresszió és többdimenziós depresszió érzése.

Viselkedés: túlevés vagy egészségtelen táplálkozás, nem evés, visszahúzódó viselkedés, a barátokkal, családdal vagy más emberekkel való érintkezés kerülése, dühkitörések és hangulati ingadozások, a függőség kialakulása.

Vedd észre tested jeleit!
Vedd észre tested jeleit!

Mi rejlik a harag mögött?

A harag az egyik legösszetettebb érzelmünk. Bonyolultságát az események vagy érzések értelmezése okozza, nem pedig a jellemhibák vagy az érzelmi túlterhelés. 

Azok az emberek, akik elfojtják az érzelmeiket, leggyakrabban haraggal írják le állapotukat,

gyakran összetévesztve azt sajnálkozással, dühvel, csalódottsággal, félelemmel vagy szomorúsággal. A látszattal ellentétben a harag a szenvedés megszüntetésére, nem pedig annak fokozására irányuló érzés. Ez egyben azon figyelmeztető érzések egyike, aminek meg kell védenie minket, akár szavakkal, akár tettekkel. A harag előtt és után azonban más érzelmi állapotokat is tapasztalhatsz. A sorrend a következő:

Ingerlékenység:  Amikor a nap is rosszul kel fel, amikor minden apróság is idegesít. Olyan kellemetlen érzés, amely hasonló irritációt okoz, mint amikor egy szúnyogtól próbálsz megszabadulni.

Irritáció: Akkor kezdődik, amikor az izomfeszülés felhalmozódik (halmozódó érzésekkel fokozódik). 

Düh: Itt példaként említhetjük a darazsat, ami elől menekülünk, és végül beleesik egy csészébe a frissen főzött teánkhoz. Elűzzük, meg akarjuk menteni a teát és a csészét, valamint magunkat. Önkéntelen érzelmekkel reagálunk, de az ego uralma alatt, cselekedeteinket a valósághoz igazítjuk, nem hatalmasodik el felettünk az érzés.

Harag: Az az állapot, amikor az egyik darázs beleesik a pohárba, a másik a fejed körül repül, a harmadik pedig a vádlidba harap. Túl nagy az érzelmek terhelése, kezdjük elveszíteni az uralmat a valóság felett, romboló hatásúvá válunk.

Felfokozott harag: Már nem gondolsz a harapásra, a vágyad inkább az, hogy elpusztítsd az egész fészket. Ebben az állapotban elveszítettük a kapcsolatot önmagunkkal és a valósággal. Ennek az érzelemnek hatalmas pusztító ereje van.

Ha azonban elnyomod a haraggal vagy félelemmel kapcsolatos energiák nagy részét, akkor a normális és pozitív érzelmeket is elnyomod. Az érzelmi terhelés léggömbszerűen növekszik és nő, míg végül „behatol” a testbe. A szervezet képessége minden negatív érzés eltárolására korlátozott, és ha blokádot helyezünk elé, több mint valószínű, hogy a „lufi” kipukkan, és testi-lelki károsodások keletkeznek.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

 

Oszd meg másokkal is!
Mustra