Miért van mindenki annyira megőrülve a celebillatokért?

GettyImages-486111514
Olvasási idő kb. 4 perc

Néhány óra alatt elkapkodták Rihanna legújabb illatát augusztusban, miután az megjelent az üzletek polcain. A csoda egy lágyan szögletes borostyánsárga üveg képében érkezett, amely könnyed kifinomultságot áraszt, a reklámszpotban pedig megszólal maga az istennő is.

Szóval elmondjam neked, hogy milyen egy nő illata? Pont olyan, amilyennek érezni akarja. 

Tehát, mi az üzenet? Egyetlen apró fújás elég az esszenciából, és te is magasról tehetsz a világra – természetesen mindezt úgy, hogy közben hihetetlenül szexi maradsz. 

A hírességek parfümjei a popkultúra egyik leglenyűgözőbb ellentmondásai közé tartoznak. A legtöbb ember számára az illat kiválasztása nagyon egyéni dolog, és ez még személyesebbé válik, ha ez az illat a mindennapi stílus és élmény szinonimája lesz. Szaglási központjaink ugyanis a lehető legszorosabban kötődnek a memóriához.

Magyarul, az, aminek az illatát érezzük, nagyon szorosan kapcsolódik önmagunk és a minket körülvevő világ felfogásával.

Szóval miért is akarnád, hogy ugyanolyan illatod legyen, mint bárki másnak?

Első ránézésre a válasz rendkívül egyszerű. Mindenki pontosan azt szeretné, hogy olyan illatfelhő lengje körül, mint a kedvenc sztárját, ugyanez egyébként a dizájnerparfümökről is elmondható.

  • Az első celebillatot Sophia Lorennek köszönhetjük. A Sophiát 1981-ben a Coty dobta piacra, a parfümöt részben a pompa szót belengető hirdetésekkel adták el.
  • Ezután következett a Cher's Uninhibited1987-ben, amelyet Francis Bocris fejlesztett ki, és bergamott és narancs csúcsjegyeket tartalmaz.
  • Az első híresség-illatsorozatot pedig Elizabeth Taylor jóvoltából fejlesztették ki – írja a Bustle.

A 21. századot pedig leginkább a celebillatok dömpingje jellemzi. Ez Jennifer Lopez Glow nevű illatával kezdődött, ami szintén a Coty munkája, azóta pedig nincs megállás. A Glow 2002-es kiadása új korszakot indított el az iparágban, és csak 18 különböző illatot készítettek J. Lónak, és a lejtő annyira lejtett, hogy már tulajdonképpen bárkinek lehet parfümje.

GettyImages-96397300
Jemal Countess / Getty Images Hungary

Ezen a ponton sok ikonikus nő – és Justin Bieber – alakult át valami rejtélyes dzsinné egy üvegben, és mindegyik parfüm lényege, hogy az adott szupersztár egyedi lényegét próbálja megtestesíteni, azt a dolgot, amitől annyira különlegesek. Gondolj Beyoncé Heatjére, vagy a Curiousre Britney Spearstől, vagy éppen arra, ami tetszik, a lista nagyjából soha nem ér véget. 

A történet végét pedig egyelőre nem lehet látni.

A közösségi média megjelenésével a hírességek közvetlenül a fogyasztóikhoz szólnak. Fejlesztik és árulják illataikat, miközben kommunikálnak a rajongótáborukkal – fogalmaz Nicole Mancini, a Givaudan parfümőrje, aki megalkotta Kim Kardashian parfümjét. Látjuk, ahogy a sztárok belevetik magukat a folyamatba, vállalják a tulajdonjogot, és az elejétől a végéig részt vesznek az alkotás folyamatában – fűzte hozzá.

Pontosan ez teszi olyan vonzóvá a celebek illatait. Bár a dizájneri illat felidézheti a márka érzékenységét, egy ismert emberi arcban van valami, ami a parfümöt olyan személyiséggel tölti el, hogy megragadja az embereket. Valószínűleg ezért alkalmaznak a tervezők hírességeket parfümjeik nagyköveteként, még akkor is, ha az illat valójában nem az adott híresség ízlésén alapul.

GettyImages-488972026
Desiree Navarro / Getty Images Hungary

És te melyiket választanád nagyobb eséllyel? Az Estée Lauder Modern Muse Le Rouge nevű remekművét, amelynek eredeti arca Kendall Jenner volt, vagy egy Kendall Jenner által készített parfümöt?

Amikor együtt dolgozunk a hírességekkel és a dizájner parfümőrökkel, gyakran intimebb az alkotóval a közvetlen együttműködés, szemben egy nagyobb tervezői házzal – magyarázza Mancini, aki Jennerrel közösen dolgozta ki a Kendall Jenner-kollekciót. Gyakran dolgozom közvetlenül a hírességgel, gyorsan felismerem ízlésüket, és találom meg, hogy mi tetszik nekik, és mi nem – tette hozzá. 

Kendall Jenner kedvenc illatalapanyagai a természetből származnak, parfümjét a szabadban lovaglás ihlette. Ezeket az illatokat az teszi hitelessé, hogy a sztárok azt választják ki, ami nekik tetszik, emiatt azok egyediek lesznek, és ezért az emberek követni akarják őket – mondja Mancini. 

Ezek a parfümök kézzelfogható, megfizethető dolgok, azonnali felhasználásra palackozva. A Fenty Beautyt tehát például nem Rihanna hírneve ihlette, hanem az az ő személyiségére hangolt terméke. A KKW által készített Kendall Jenner nem a gazdagság vagy a siker ódája, hanem felöleli a modell szenvedélyeit a gazdagság világán túl. Ezek a dolgok sokkal inkább arról szólnak, hogy kik ők, mint arról, hogy mivel foglalkoznak.

Bár a hírességek illatának megszerzése elegánsabb és valódibb lehet, mint a régebbi illatok használata, az általános kijelentés továbbra is igaz: ha olyan illatot viselsz magadon, ami valaki másé, akkor az is lehet, hogy van valamije, amire neked is szükséged van.

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek