Próbaidőszak közepén vagyunk, a művésznő naptára betelt. Kezdek aggódni, lemondja az interjút, majd amikor megjegyzem, hogy a sportolásról kérdezném, két napon belül találunk időpontot. Látszik, hogy rajong az edzésekért. Frankó Tünde Liszt Ferenc-díjas magyar operaénekes, érdemes művész nem megszállott, és nem azért jár heti négyszer személyi edzőhöz, mert túl sok szabadideje lenne. Felismerte, hogy a mozgással tovább tökéletesítheti énektudását és színpadi jelenlétét. Tanuljunk tőle!
Szebb hangot és színpadi jelenlétet eredményez
„Tíz éven keresztül jártam konditerembe napi rendszerességgel, csak egy-egy pihenőnapot tartottam. Aztán jött a Covid, és vele együtt a bezárkózás. A konditerem csődbe ment, én pedig szépen elkényelmesedtem. Amikor újra kinyitottak a helyek, megsérült a lábam, és nekem újra volt kifogásom. A felépülés után viszont szó szerint a szemem előtt épült fel egy sportközpont, a közvetlen szomszédomban… nem tudtam nemet mondani a mozgásra. Nem lehetett. A színpad megköveteli az erőnlétet” – meséli Tünde, aki egy éve sétált be először a közeli sportközpontba. Másnap féléves bérletet vett. A teste emlékezett a gyakorlatokra, a kondigépek és a súlyzók használatára. Néhány hónap alatt ledolgozta a járvány alatt felszedett kilókat.
Személyi edzőt választott
Amikor újra formában volt, és amikor azt hitte, hogy visszaállt a megszokott munka-sportolás ritmusba, egy edző kizökkentette. „Egy évtizeden keresztül edzettem, úgy gondoltam, hogy egyedül is tudom, mit csinálok. Ekkor volt egy akció, a bérletvásárlás mellé ingyenes személyi edzést kaptam. Próba-szerencse alapon vettem egy magánórát. Majd azon kaptam magam, hogy már heti négy személyi edzésre járok.” A művésznő tovább tökéletesítette a gyakorlatokat, új mozdulatokat tanult, ez a színpadi munkáját is serkentette. A tapasztalatokat hamarosan másokkal is megosztotta, méghozzá pedagógiai módszerekkel. Ma növendékei is többet mozognak.
Gyakorlatokat tanít énekórán
A mozgás által javult az immunrendszere, a koncentrációs képessége és a fizikai állóképessége. Ez kihatott a munkájára is, így a közönség, a szakma és önmaga számára is nagyobb élvezetet nyújtott. Az érdemes művész mindig is fegyelmezetten dolgozott, de a sportolás révén továbbfejlődött. Ma tehetséges tanítványainak gyakorlatokat tanít.
„Egy színész megtanulja, hogyan viselje el végletekig a fizikai megterhelést. De ez önmagában kevés, szükség van pluszerőre, ebben segít a rendszeres mozgás.
Az egészben az a legcsodálatosabb, hogy egy színésznek éppen ezért könnyebb elkezdeni az edzéseket, és az edzések rövid időn belül segítenek. Vagyis ez oda-vissza működik. Én a konditeremben találtam meg a sportomat. Persze ez lehet bármi, csak legyen rutinszerű! Napi fél óra séta, heti egy túra, úszás, kerékpározás, nem számít. A színésznövendékektől például azt kérem, hogy otthon tornázzanak minden egyes nap, ha csak tíz percet is” – magyarázza Tünde, majd hozzáteszi, hogy a színpadi éneklés csak kívülről tűnik könnyednek, valójában egy nehéz feladat, és leginkább a koncentráción, fegyelmezettségen és állóképességen múlik a sikere.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés