Jobban alszol tőle, és a memóriádat is javítja: ezt a szuperegészséges gyümölcsöt edd nyáron

GettyImages-89334692

Ne hagyd, hogy eltántorítson fanyar íze: a meggy tele van értékes tápanyagokkal, amelyek jótékonyan hatnak az egészségedre.

Akár frissen, akár gyümölcslé formájában fogyasztod, a meggy az egyik legjobb dolog, ami a szervezeteddel történhet. Az hagyján, hogy kitűnő C-vitamin-, kálium- és magnéziumforrás, de nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat és gyulladáscsökkentő vegyületeket, amelyek védelmet nyújthatnak egy sor krónikus betegséggel szemben. Mutatjuk, hogy mi az 5 legfontosabb előny, amit rendszeres fogyasztásával nyerhetsz.

1. Alvásjavító hatású

A meggyben triptofán található, amelyből szervezetünk az alváshormonként ismert melatonint állítja elő, ezáltal fogyasztása nyugtató hatású és megkönnyíti az elalvást. „Néha azt javasolom a pácienseimnek, hogy vacsora mellé igyanak meg 3-6 deci meggylevet. Így nem emeli meg számottevően a vércukorszintjüket, viszont feltölti őket antioxidánsokkal, és jobban is alszanak tőle” – emelte ki Christina Stapke dietetikus.

Meggylé formájában is nagyon egészséges
Meggylé formájában is nagyon egészségesmescioglu / Getty Images Hungary

2. Enyhíti az izomfájdalmat

Erőteljes gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatású polifenol vegyületeinek köszönhetően a meggy leve elősegíti az edzés utáni regenerációt, képes megelőzni és enyhíteni az izomfájdalmat, illetve gyógyírt jelenthet az intenzív testmozgás nyomán kialakuló gyulladásokra – derül ki a témában végzett kutatásokból.

3. Védi a szívet és csökkenti az oxidatív stresszt

Az előző pontban említett gyulladáscsökkentő és antioxidáns tulajdonságoknak van egy másik pozitív hozadéka is: a meggy védelmet nyújthat a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben. Erre utal egy 2019-es tanulmány is, melynek keretében a résztvevők naponta 480 milliliter meggylevet kaptak egy 12 hetes időszakon keresztül. Az eredmény azt mutatta, hogy a meggyfogyasztás csökkentheti a szisztolés vérnyomást, valamint a rossz koleszterinnek nevezett LDL szintjét is a szervezetben.

4. Erősíti az immunrendszert

A meggy flavonoidokat tartalmaz, amelyek antioxidánsként működnek, és támogatják az immunrendszert a vírusok és baktériumok elleni küzdelemben. A cseresznyefélék különösen gazdagok az antociánok néven ismert flavonoidokban, melyek feltehetően antimikrobiális tulajdonságokkal rendelkeznek, de immunrendszerre gyakorolt hatásuk pontosabb meghatározásához további vizsgálatok szükségesek.

Most van a szezonja
Most van a szezonjaDeb Perry / Getty Images Hungary

5. Támogatja a kognitív funkciókat

Az olyan antioxidánsokban és flavonoidokban gazdag élelmiszerek, mint a meggy, jót tesznek az agyműködésnek is. Egy, a Food & Function folyóiratban 2019-ben publikált vizsgálati eredmény alapján a meggylé napi szintű fogyasztása javíthatja a kognitív képességeket, így a tanulási készségekre és a rövid távú memória is kedvező hatással lehet.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra