3 gyakorlat, ami többet árt, mint használ

A gerinc túlzott igénybevételével járó gyakorlatok egy része még csak hatékonynak sem mondható egy edző szerint.

A legelterjedtebb gyakorlatok között is akad néhány olyan, amitől falra másznak a személyi edzők. Néhány nem túl hatékony, hosszútávon pedig kifejezetten káros gyakorlatot a sérülések elkerülése érdekében nem árt inkább messziről elkerülni a Popsugar szerint.

Felülések

A nyugdíj előtt álló tesitanárok kedvencei helyett nem kevesebb mint 37 hatékonyabb és a gerincet is jobban kímélő gyakorlat létezik a személyi edző szerint. A Dr. Stuart McGill, egy biomechanikával foglalkozó kutató szerint akár 340 kilós terheléseket is el kell viselnie egy-egy felülés során az összehajtogatott gerincnek, hosszútávon igencsak káros tehát klasszikus felülésekkel erősíteni a törzs izmait.

Felülés
FelülésFotó: Shutterstock

Súlyzós törzshajlítás

A ferde hasizom megerősítésére használt gyakorlat valóban hatékony megoldás lehet, a felülésekhez hasonlóan azonban ez is túl nagy terhet ró a gerincre. Az súlyzóval a kézben, az egyik kar leeresztésével és a felsőtest meglehetősen torz kifacsarásával járó gyakorlat helyett az egykezes kettlebell cipelést ajánlja inkább a Popsugar szakértője.

Törzshajlítás
TörzshajlításFotó: Shutterstock

Deadlift

A klasszikus deadlift vagy elemelés valóban elképesztően hatékony gyakorlat, ha erősíteni szeretne valaki, a tartáshibák azonban könnyen sérüléseket eredményezhetnek. Éppen ezért érdemes először csak kézi súlyzókkal edzeni, a rúddal pedig csak a megfelelő mozdulatsor elsajátítása után, egy tapasztalt személyi edző jelenléte mellett megpróbálkozni.

Deadlift
DeadliftFotó: Shutterstock