Ha a közelmúltbeli ruhabotrányokra kíváncsi, azt már megírtuk októberben (ide kattintva el is olvashatja). Mai évvégi összegző posztunkban a 2014-es divatbotrányokat szedtük össze: azokat a kampányokat, amikor fogalmunk sem volt, hogy mit akarnak üzenni velük a tervezők - vagy éppen tudtuk, csak nem akartuk elhinni, esetleg olyan témához nyúltak, amik megosztják az embereket. Pozitív és negatív botrányok is találhatók a gyűjtésben, melynek végén szavazhat, hogy önnek melyik maradt meg leginkább emlékezetében, vagy épp önnek melyiktől nyílt ki leginkább a bicska a zsebében!
1. A Victoria's Secret és a tökéletes test
Azt megszokhattuk, hogy a Victoria's Secretnél nem éppen duci lányok vonulnak a kifutón és szerepelnek a kampányokban, de a márkának pár héttel ezelőtt sikerült felhívnia magára a figyelmet azzal, hogy legújabb plakátján a "The Perfect Body" (magyarul a tökéletes test/testalkat) szlogent sütötte el. Úgy, hogy a képen csak vékony nők láthatóak...
![victoriasecret](http://kep.cdn.index.hu/1/0/734/7344/73444/7344497_04b2cc556ee5b190f7525dce6a4bb1a9_wm.jpg)
2. A Barney's és a transzneműek
A márka év elején 17 transzneműt kért fel, a fotók (és a műtétek) olyan jól sikerültek, hogy meg sem mondanánk a modellekről, hogy nem abba a testbe születtek, amiben most láthatjuk őket.
![katie-arin-header](http://kep.cdn.index.hu/1/0/734/7344/73445/7344501_8d60b8ff0597376c5bd2fe194c160545_wm.jpg)
3. A Diesel és az átlagosak
Örülhettek év elején azok, akik folyton kiakadnak, amiért a plakátokon csak tökéletes embereket mutatni: a Diesel Reboot névre hallgató kampányában teljesen hétköznapi arcokat mutatott be - köztük egy kerekesszékes lánnyal is.
![la-sh-diesel-model-wheelchair-20140128](http://kep.cdn.index.hu/1/0/734/7344/73445/7344503_691ce70e5bdd8c1ec3ddf574d1718937_wm.jpg)
4. Az American Apparel és az igénytelenség
Nem létezik olyan, botrányokról szóló poszt, ahova az American Apparel ne kerülne be. Az egyébként teljesen átlagos (sőt, mondhatni gagyi) ruhákat árusító cég gyakran kerül a reflektorfénybe szexszel túlfűtött és/vagy ízléstelen fotóival. Nemrég fehérneműre vetkőztettek egy idős hölgyet, korábban pedig a bangladeshi katasztrófán viccelődtek.
![1394169444507.cached](http://kep.cdn.index.hu/1/0/734/7344/73445/7344523_e1fa74912624c386bb630ccc756c9f32_wm.jpg)
5. A Gap és a soványság
Anorexiából is kijutott idén: a koplalókártyát a GAP sütötte el, amikor a twitterre posztolt fotójukon olyan modellt mutattak be, akit mintha hetek óta éheztetnének. Vajon megéri ez a fajta reklám az ötperces hírnévért? A márka egyébként teljesen hétköznapi ruhákat árul, a budapesti üzletekre pedig ez hatványozottan igaz.
![rs 600x361-140807102959-560.gap.cm.8714](http://kep.cdn.index.hu/1/0/734/7344/73445/7344529_f06b304cc04bb6a6f9036b7a5b9ebbb6_wm.jpg)
6. Alexander Wang és a meztelenség
Egészen friss hír, hogy az idén ősszel a H&M-mel összeboruló Alexander Wang legújabb, farmervonalát bemutató kampányfotóján a modell anyaszült meztelenül pózol. Az a baj, hogy annyira elfáradtunk az év végére, hogyez már át sem lépi az ingerküszöbünket.
![MTI2NDE3MTY1OTg0MjEzNjM11](http://kep.cdn.index.hu/1/0/734/7344/73445/7344531_7f1bd2a534e335b3a43ad5964206e4a0_wm.jpg)
7. A zsidó mauzóleumban pózoló divatblogger
Ezt nem értjük, de nem is akarjuk.