Így tervezz többgenerációs pihenést egyórányira a fővárostól!

20210515 150742

Szeptember első napján becsengettek, és ahogy illik, az ősz is határozottan jelét adta, hogy megérkezett. Az én kedvemet csak azért nem tudta aznap elrontani se az eső, se a reggeli dugó, mert családilag méltóképpen elbúcsúztattuk a nyarat. És ha te is ott tartasz, hogy már most az őszi szünetet tervezgeted, adok egy jó tippet.

Lassan már hagyomány nálunk, hogy nyaranta pár napra a gyerekek mellett a nagyszülőket is elvisszük valahová pihenni. Egy ilyen nagycsaládos kiruccanás azonban körültekintő szervezést igényel, hiszen ha három generáció mozog nagyjából egy térben és egy időben, akkor egészen különböző kívánalmakat és adottságokat kell összehangolni. Az is nyilvánvaló, hogy a gyerekek és az idősek igényeinek figyelembevételével a szülők vágyai maradnak a prioritási sorrend végén, de azért nem árt, ha ők is a legjobbat hozhatják ki egy ilyen családi együttlétből. Ezért esett idén a választásunk Mezőkövesdre, azon belül is a Balneo Hotelre.

Nézzük, mik voltak a szempontok, és mi hogyan vált be!

1. Ne menjünk túl messze, de azért más legyen, mint otthon

Nem szerettünk volna túl sokat vezetni, egyrészt azért, mert se a gyerekek, se az idősek nem viselik túl jól a hosszú autóutat, másrészt azért, mert két autót vezettünk külön-külön a férjemmel, hogy mindenki beférjen az összes csomagjával együtt. Az viszont nagyon fontos volt, hogy így is meglegyen a környezetváltozás, érdekes legyen

a hely, ahová érkezünk, és túlmutasson egy préri közepére kihelyezett wellnesslétesítményen.

Ahogy válogattunk a még nem látott úti célok között, rájöttünk, hogy Mezőkövesd ideális választás, hiszen alig több mint egy óra autózással Budapestről Matyóföld szívében találjuk magunkat.

A Balneo Hotel ideális helyszín egy többgenerációs kikapcsolódásra
A Balneo Hotel ideális helyszín egy többgenerációs kikapcsolódásramimi / Travelo

2. Legyen ellátás, wellness és látnivalók is

Sokszor megyünk apartmanba, de egy rövid (jelen esetben 3 napos) kiruccanásnál jobban szeretem, ha nem kell azon agyalni, honnan és hogyan szerezzük be a napi ellátmányt, és a kevéske idő nem azzal telik, hogy főzök vagy mosogatok, de még azzal sem, hogy keressük a család minden tagjának megfelelő éttermeket. A Balneo Hotel alapból félpanziós ellátással kínálja a szobáit, ez nekünk tökéletes volt. Igény esetén lehetett volna ebédelni is a szállodában, de mi az ebédre egy városi éttermet választottunk, mert napközben csavarogtunk.

A félpanzió viszont minden igényünket kielégítette, a nagyon válogatós hatévestől az ínyenc nagypapáig mindenki talált kedvére valót a reggeli és a vacsora során is.

A gyerekeknek nagyon fontos volt a wellnessrészleg, ugyanis imádják a vizet, és mivel a közelmúltbéli utazásaink inkább városnézésekről és felfedezésekről szóltak, gondoltuk, hogy itt legalább kilubickolhatják magukat. Így is történt: ők lubickoltak az élménymedencében, én néha úsztam az úszómedencében, de a hotelen belül lehetőségünk volt kipróbálni a Zsóry Fürdő gyógyvizét is, ugyanis azt is bevezették.

A szomszédos fürdő névadója, Zsóry Lajos annak idején kőolajat keresve fúrt a mélybe, ám termálvíz tört fel, mégpedig kénes jellegű gyógyvíz, melynek áldásos hatását máig élvezhetjük.

A Balneóban ezenkívül terápiás és wellness-szolgáltatások is várják a vendégeket, sőt, a naturista szaunát, de akár a halpedikűrt is kipróbálhatjuk.

Az élő hagyományok jól láthatóak Mezőkövesden
Az élő hagyományok jól láthatóak MezőkövesdenMagyarországi Tájházak Szövetsége / Magyarországi Tájházak Szövetsége

És bár a wellnessbeli lazítással is elteltek volna a napok, mi olyan család vagyunk, amelyiknek menni és látni is kell, hogy igazán jól érezze magát.

Mezőkövesd és környéke szerencsére látnivalókban is bővelkedik:

elsőként a Matyó Múzeumot látogattuk meg, ahol az élő hagyományokat követhetjük végig. Állandó kiállításuk bemutatja az egykori matyó mindennapokat, ünnepnapokat és a matyó népművészet remekeit, időszakos kiállításuk pedig a Kisjankó Bori-pályázat nyerteseinek műveivel a hagyományok és a matyó minták újragondolásáról szól. A múzeum után a Hadas városrész felé vettük az irányt. A matyó hagyományok megismeréséhez ugyanis ideális terepet jelent ez a nem túl nagy területű, de annál érdekesebb, skanzenszerű városrész, ahol a hagyományos építészet a jellemző. Nevében a hadas jelző a hadakra, azaz nemzetségekre, atyafiságokra utal, amelyek ezt a területet lakták.

A matyó népművészet világhírű
A matyó népművészet világhírűMolnar Daniel

Utolsó napunkon a szállodából való kijelentkezés után a Szomolyai kaptárkövek tanösvényét vettük célba, majd ellátogattunk a noszvaji De La Motte-kastélyhoz, és Egerbe is. Mindegyik 20-25 percnyi autóútra található Mezőkövesdtől, így hosszabb tartózkodás esetén a város és a Balneo kiváló kiindulópontja lehet csillagtúráknak is.

3. Mi van, ha mégis a szálláson ragadunk?

Az úticél-választásnál fontos szempont volt még, hogy a család minden tagjának legyen mit csinálni akkor is, ha esetleg a mozgásában korlátozott édesapám miatt nem fogunk olyan sokat kalandozni.

A wellness persze ott van, de mi van még?

Nos, az elmúlt két évben teljesen felújított hotelben nem csak a fürdés jelenthetett kellemes kikapcsolódást: jól felszerelt játszótérrel és rekortán futópályával, valamint szabadtéri kondielemekkel rendelkező parkban is lazíthattunk, az épületen belül pedig játszószoba, klubszoba, olvasósarok, konditerem és biliárdasztal biztosította a feltöltődést.

Összességében tehát Mezőkövesd és a Balneo Hotel igen jó választásnak bizonyult tágabb családi körben, hiszen a nagyszülőktől az unokákig minden generáció megtalálta a számítását, és valóban méltó módon búcsúztattuk itt a nyarat.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!