A közösségi médiumokon rengeteg olyan tartalom jelenik meg mostanság, amely részben vagy egészében mesterséges intelligencia (MI) segítségével készült. A Facebook anyavállalata, a Meta ezért úgy gondolta, hogy felcímkézi az ilyen tartalmakat, hogy ezzel is tájékoztassa felhasználóit, akik máskülönben könnyen megtévesztés áldozataivá válhanak.
Új jelölést alkalmaz a Facebook a mesterséges intelligenciára
A Meta februárban vezette be a Made with AI címkét, amelyet a Facebook, az Instagram és a Threads felületein megjelenő mesterséges intelligencia (MI) által generált tartalmakon helyeztek el. Április elején a vállalat azt közölte, hogy ez a jelölés jóval több kép-, video- és audiotartalmat fog megkülönböztetni, azonban a címkézési folyamat nem vált be teljes mértékben – adta hírül az Engadget szakportál.
A Meta szerint a Made with AI címke „nem mindig igazodott a felhasználók elvárásaihoz, és nem mindig adott kellő kontextust” a látott tartalmakkal kapcsolatban.
Ezért július 1-jétől az AI Info címkére cserélték le, ami talán pontosabb megfogalmazást takar.
A dolog mögött az állt, hogy az elmúlt hónapokban több fotós is arra panaszkodott, hogy a Meta algoritmusa tévesen jelölte meg az általuk készített tartalmakat MI által generáltként. A vállalat erre válaszul hozta meg a döntést, hogy a februárban bevezetett címke szövegén változtatnak.
A cég korábban azt állította, hogy iparági szabványokat alkalmaznak az MI-tartalmak azonosítására. A PetaPixel tesztje azonban rámutatott, hogy az Adobe Photoshop eszközével szerkesztett képek is megkapták az MI-címkét, még akkor is, ha azokon csak egy kicsit szerkesztettek. Bár a Meta nem említette konkrétan a Photoshopot, de a közleményük alapján arra lehet következtetni, hogy az algoritmus érzékenysége miatt dönthettek a címke lecserélése mellett.
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés