Megunta a Fővárosi Közgyűlés a sok részeg turistát, ezért korlátozza a hajóforgalmat a Duna budapesti szakaszán. A kikötőbezárások és -áthelyezések a turizmusra és a dunai hajósok mindennapjaira is hatással lehetnek.
A napokban egyedülálló módon lázadtak fel a dunai hajósok az elfogadott, új szabály ellen: tüntetés tört ki a Dunán.
A dunai hajósoknak szükségük van a turistákra
A kirajzásnak nevezett demonstráció során 26 hajó részvételével tiltakoztak a Duna-parti Építési Szabályzat tervezett módosítása ellen, melynek fő célja az, hogy a "kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen, és minél egészségesebb egyensúlyt teremtsünk a folyó különböző célú használata közben".
A hajósok aggodalma érthető, hiszen am int a KSH adataiból is kiderül, Magyarországon 2022-ben összesen 8 millió utaskilométert tettek meg hajón magyarok és turisták egyaránt, és több mint 700 ezer utas utazott így. A hajósok arra számítanak, hogy ez a kikötők megszüntetésével és áthelyezésével kevesebb lesz, hiszen éppen a belvárosi szakasz az érintett, ahol a hazánkba látogató külföldieket a főváros ezen része érdekli leginkább.
"Évente 5 millió turista érkezik a fővárosba, ebből 4 millióan részt vesznek valamilyen hajós programon. Ezenkívül számos rendezvény (esküvő, konferenciák stb.) kísérőprogramjában szerepel hajózás. Továbbá a szállodahajókkal érkező, fizetőképes turisták száma is csökkenni fog a kikötési lehetőségek megszüntetésével
– reagált a MAHOSZ a nemrég elfogadott szabályzatra a Pénzcentrum megkeresésére.
Kedvelt turistacélpont a főváros közepén
A magyar főváros egyik kincse a Duna, melyen a már közel 200 éve közlekedő hajók nemcsak az utasforgalom lebonyolításában vesznek aktívan részt, de a turizmusban is fontos szerepet játszanak.
1820 óta járják a folyó vizeit személyszállításra alkalmas hajók, akkoriban ugyan még csak egy, a Carolina gőzös szállított utasokat Pest, Buda és Óbuda között. Ez a járat volt a modern tömegközlekedés első képviselője. A főváros fekvése a folyó két partján számtalan szempontból előnyös, ezért már a kezdetektől hatalmas – nemzetközi – vitákat generált az, mire és hogyan kellene használni az általa biztosított előnyöket.
A magyarországi dunai hajózás történetével és a legérdekesebb dunai járművekkel ebben a cikkünkben foglalkoztunk.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés