Dollármilliókat értek a macskás mémek
Az aranyos cicákat (majdnem) mindenki szereti, a világhálón pedig különösen nagy kultuszt élveznek a különböző vicces macskák képek és mémek. Ennek köszönheti a szerencséjét egy Hawaiin élő szoftverfejlesztő mérnök, Eric Nakagawa, aki egy unalmas irodai napon arra kérte az egyik barátját, küldjön neki valami vicceset, hadd dobja fel a napját. A segítőkész jóbarát egy kedves képet küldött Nakagawának, melyen egy éhesnek tűnő macska és a (nyelvtanilag szándékosan hibás) „I can has a cheezburger?” („Kaphatok egy sajtburgert?”) felirat látható. A mérnöknek annyira megtetszett a vicces kép, hogy saját weboldalt hozott létre, ahová folyamatosan újabb és újabb macskás mémeket pakolt fel. Az oldal végül annyira népszerű lett, hogy megalkotója néhány évvel később, 2007-ben 2 millió dollárért (mai árfolyamon kb. 3 millió dollár, vagyis kb. 1 milliárd forintért) adott túl rajta.
Papírhulladékból lett milliárdos a kínai üzletasszony
A kínai Csang Jin 1996-ban 28 évesen, saját megtakarított pénzéből származó mindössze 3800 dolláros kezdőtőkével indította el kisvállalkozását, melyben papírhulladékot értékesített újra. A furcsának tűnő ötlet akkor fogalmazódott meg a fejében, amikor rájött, külföldön mennyivel jobb minőségű a papír, mint Kínában, ezért a kínai cégek szívesen vásárolnának fel az Egyesült Államokból és Japánból származó importált papírhulladékot, melyet újrahasznosítva különböző célokra felhasználhatnak. A Kilenc Sárkány Papírvállalat hamar növekedésnek indult, néhány évvel később már valóságos konglomerátumként üzemelt; napjainkban a vállalat 5 milliárd dollárt ér, és 5300 embernek ad munkát. Csang Jin vagyona a becslések szerint 1,8 milliárd dollárra, vagyis nagyjából 600 milliárd forintra rúg.
Egy doménnév is vagyont érhet
Az amerikai Chris Clark valószínűleg nem gondolta, mennyire kiváló döntést hozott, amikor 1994-ben, az internet korai időszakában mindössze évi 20 dollárért cserébe lefoglalta magának a Pizza.com doménnév tulajdonjogát. A világháló gyors és masszív terjedésével aztán egyre nagyobb divatba jöttek a pizzériák és a pizzarendelős weboldalak, így végül 14 év elteltével Clark úgy döntött, megválik a kapósnak tűnő doménnévtől. Árverésre bocsátotta a Pizza.com használati jogát, melyért a győztes licitáló nem kevesebbet, mint 2,6 millió dollárt (mai árfolyamon 3,6 millió dollár, nagyjából 1,2 milliárd forint) fizetett neki.
Egy férfi mások titkaival lett milliomossá
A Washingtonban élő Frank Warren 2005-ben rukkolt elő egy furcsának tűnő ötlettel: egy helyi újságban felhívást tett közzé, miszerint bárki elküldheti számára képeslapra felírva, teljesen névtelenül a legbelsőbb, legféltettebb titkait, melyeket így a legkönnyebb kiadni magunkból. A felhívás nem várt sikert eredményezett, több ezer anonim képeslap érkezett Warren címére, melyeken felbuzdulva a férfi internetes blogot indított PostSecret néven, ahová már online küldhették be titkaikat az emberek a világ minden részéről; a blog indulása óta több mint 700 millió kattintást regisztrált, később pedig már okostelefonos alkalmazás formájában is elérhetővé vált. Mondani sem kell, Warren a blognak és az appnak köszönhetően igencsak gazdag emberré lett.
Kutyáknak készített napszemüveg a siker titka
A programozóként dolgozó Roni Di Lullo 1997-ben egy különösen napfényes kora estén sétálni vitte border collie-ját, Midknightot a parkba, amikor arra lett figyelmes, hogy a kutya kényelmetlenül hunyorog, annyira zavarja őt a szemébe tűző nap. A hölgyben ekkor fogalmazódott meg a nagy ötlet: miért csak az emberek szemét védjük napszemüveggel, a kutyáknak is kijárna a hasonló biztonság. Néhány évvel később megalapította Doggles névre keresztelt vállalkozását, mely különleges, szalag segítségével a kutyák fejére csatolható napszemüvegeket készít és forgalmaz – a furcsának tűnő ötlet jelenleg évi 3 millió dollárral gyarapítja Di Lullo pénztárcáját.
Rusnya álfogsorral is meg lehet gazdagodni
Hazamész a munkából vagy az iskolából, belépsz az ajtón, rámosolyogsz szüleidre vagy a párodra, családodra, akik hirtelen sokkot kapnak a szádból előbukkanó csálé, hiányos, sárga, retkes fogazat láttán. A hasonló, kissé alpári tréfák népszerűbbek, mint gondolnád, ezt bizonyítja az illinois-i illetőségű Jonah White sikere, aki 1994-ben szülei garázsában indította útjára Billy-Bob Teeth nevű vállalkozását, mely ronda műanyag álfogsorokat készít vicces kedvű kuncsaftok részére. A kezdeti nehézségek után a cég hatalmas fellendülésnek indult, négy évvel az alapítás után már évi 2 millió dollárt jövedelmezett gazdájának; még jobban feldobta az üzletet, amikor sztárok, például Miley Cyrus is viselni kezdték a mókás álfogsorokat egy-egy fotón vagy médiaszereplés alkalmával. A Billy-Bob Teeth a világ több mint 150 országába importál vicces fogazatokat, és alapítása óta mintegy 50 millió dollárt (kb. 17 milliárd forintot) hozott a konyhára.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés