Egyre kevesebben vannak sajnos azok, akiket még nem keresett meg ilyen hívó: az persze árulkodó lehet, ha a háttérben rádió szól vagy éppen gyermek sír fel, miközben az állítólagos ügyintéző arra figyelmeztet minket, hogy éppen gyanús pénzmozgás zajlik számlánkon, de még meg tudjuk állítani a folyamatot.
Az is árulkodó lehet, ha a hívó fél egy olyan bank munkatársának adja ki magát, amellyel semmilyen kapcsolatot nem ápolunk, nem vezetünk náluk folyószámlát. Ezekben az esetekben nyugodtan bonthatjuk azonnal a hívást – de erre is kitaláltak már egy megoldást.
Egyrészt előfordulhat, hogy a telefonunk kijelzőjén azt a számot látjuk, amit akár saját bankunk valódi ügyfélszolgálataként ismerünk: a telefonszám-klónozás ad erre lehetőséget, az interneten elérhető, nyilvános adatainkból pedig akár nevünket és egyéb alapadatainkat is megszerezhetik a csalók. A másik megoldás az, hogy
a központi bankra hivatkozva próbálnak arról meggyőzni bennünket, hogy valami gond van a számlánkkal.
Ezzel annyi a probléma, hogy a Magyar Nemzeti Bank nem vezet lakossági számlát, így onnan biztosan nem keresnek, ha valami probléma merülne fel.
Ha egy hívás gyanús, akkor a szakemberek szerint érdemes egy pillanatra megállni, elgondolkozni, azonosítást kérni a hívó féltől. Ennek során kiderül, ha átverésre készülnének velünk szemben. PIN-kódot vagy CVV-kódot soha nem kér a bank telefonon, és utalás indítására sem szólítanak fel így. Ha ilyesmire kerülne sor, a hívás biztosan nem valós.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés