Ez nem egy tündérmese, bár olyan, mintha egy elbeszélés lenne. Mi magunk is ámulattal hallgattuk, hogyan találták fel a különböző mintájú almákat. Pedig létezik alma, ami felirattal terem!
A családi kertben jött az egyedi ötlet
A vállalkozás gondolata a családi gyümölcsösben született almaszedés közben, közel húsz éve. Kádár Imre arra lett figyelmes, hogy ahol az almafa levelei eltakarják a termést, ott az alma zöld marad, sőt, minél közelebb van a levél az almához, annál élesebbnek tűnik a kontúr. Még viccelődött is, mondván, jó lenne megtanítani a fákat, hogy értelmes ábrákat, szövegeket rajzoljanak az almáikra. A fantáziából hamarosan valóság lett, és megszületett a mintaZalma. „Első lépésben bevontam egy dekoros ismerőst, aki sablonokat készített, így képesek voltunk szabályozni, hogy milyen minta rajzolódjon ki az érési folyamat közben. Mivel egy évben csak egyszer terem a fa, ezért három évünkbe telt, mire elkészült a prototípus.”
Az első almákra éveket vártak
Az első, mintával termett almák minden várakozást felülmúltak, és Imre újabb kísérletbe kezdett: piacot keresett az egyedi gyümölcsöknek. „Kapóra jött, hogy az egyik barátom egy telefongyártó cégnél dolgozott. Így a vállalat logójával ellátott almákat kezdtünk termelni, és a vezetőségnek tetszett! Ezzel indult az én vállalkozásom is.” Imre látta, hogy az emberek örülnek az egyedi almáknak, amin például a nevük, egy szív vagy más kedves minta látható. Ma számos sablont használnak, és itt a képzeletnek semmi sem szab határt. Hamar kiderült, hogy a gyerekek kifejezetten rajonganak a Mikulás- és mézeskalács-mintájú gyümölcsökért, és ez újabb fordulatot hozott.
„A KSH adatai szerint az egy főre jutó éves almafogyasztás 10–12 kg között van. Vagyis fejenként átlagosan 50-60 db almát eszünk egy évben. Nem titkolt célom, hogy megváltoztassam a statisztikát az egyedi almák készítésével.”
Igazi áttörést jelentett, amikor a kreatív almák bekerültek a nagyobb üzletláncokba, persze máig vannak, akik hitetlenül nézik: hogyan lehetséges mindez?
Hazai gyümölcsösben terem a kreatívan tálalt alma
Az eljárás igazodik a természetes érési folyamatokhoz, így nem tesz kárt a gyümölcsben. Az almák a Dunántúl déli részén, Somogy és Tolna vármegyei gyümölcsösökben, klasszikus termelési körülmények között érnek, az érés előtt egy alkalmas időpontban kerülnek rájuk a matricaszerű sablonok, amikkel együtt nőnek. Csak elképzelni tudjuk, hogy milyen sok munkaórába kerül ez a természetes „pecsételés”. Erre a kérdésre is megoldást kellett találni. Imre nyári diákmunkával két legyet ütött egy csapásra. Munkát ad a nyári szünetet töltő fiataloknak, akik szeretnének zsebpénzt szerezni, miközben minden diákkal személyes kapcsolatban van, sokat beszélget velük és nyitott az új ötletekre. Mint mondja, ezzel motiválja a kamaszokat arra, hogy megtanulják szeretni azt a munkát, amit végeznek.
Cél, hogy még több alma fogyjon
Ez a nagy tételben termő egyedi almák titka: egy jó ötlet, néhány gyümölcsös, lelkes fiatalok és természetbarát cégek – hiszen a vásárlók nagy többsége olyan vállalatokból áll, amelyek egyedi gyümölccsel akarják meglepni a kollégákat. A hosszú távú tervek között szerepel az almafogyasztás népszerűsítése, ennek érdekében Imre fesztivált szervez a közeljövőben, hogy a családokat is elérje.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés