Egyre menőbb műbőrben és műszőrben járni

Ahogy az elmúlt pár szezonban a bizsuktól sem zárkóztak el a divatházak és a celebnők, úgy egyre menőbb ruhadarabnak számítanak a műbőrből illetve műszőrből készült termékek is a piacon. A jelenség olyannyira népszerű, hogy a shopbop.com például „vegán bőr” néven hirdeti műbőrből készült szereléseit, de a Banana Republic és olyan luxus márkák, mint például a Marni sem szégyellik feltüntetni ruháikon, hogy azok bizony műszőrből készültek.

A szezon „új feketejékent” is emlegetett jelenség részben azért is ennyire kapós, mert a technológiai fejlesztések lehetővé teszik a tervezők számára, hogy egyre jobb minőségű termékeket állítsanak elő a mű anyagokból – írja a huffingtonpost.com.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!

Emellett valószínűleg a továbbra is ingatag gazdasági helyzet is nagy szerepet játszik abban, hogy az amerikaiak tudatosabban próbálnak vásárolni, és inkább az olcsóbb, de jó minőségű és divatos kamu-bőrből vagy műszőrből készült ruhákat részesítik előnyben a méregdrága cuccokkal szemben. Persze vannak még az állatvédők, akik ugye elvből nem vesznek fel semmilyen eredeti bőrből vagy szőrből készült cuccot és most már angórapulcsit sem.

A hamisított anyagok elfogadásán sokat löknek olyan nagynevű divatházak, mint a Rag & Bone vagy Tom Ford, akik nem szégyellték beépíteni kollekcióikba a műbőrt, de Anne Hathaway-nek és Kate Hudsonnak sem okozott nehézséget műbőrből és műszőrből készült designerruhában végiglejteni a vörös szőnyegen 2013-ban.

Bár a mű-cuccokra való általános igényt nehéz felmérni, a kereskedők azt mondják, hogy egyre nagyobb a népszerűségük. A Banana Republicnál például a szezon legnagyobb favoritjai a 69.50 dollárba (15.145 forint) kerülő műszőrme nyakmelegítő és egy leopárdmintás műszőr mellény voltak, de szépen fogytak a kamu-szőrméből készült párnák és takarók is ebben az évben.

„Ezeket az új technikákat használjuk a felsőkre és dzsekikre applikált steppelt varrásoknál és szél-csipkézéseknél is. Régen a „mű” szó azt jelentette, hogy valami olcsóbbról és kevésbé minőségibbről van szó, de ez mára megváltozott. A „mű” meghatározó része a divat evolúciójának" – mondta Josh Saterman, a Macy's alelnöke és divatigazgatója.

A globális anyagtanácsadással foglalkozó cég, a Material Connexion alelnöke, Andrew Dent szerint azért mutatnak a márkák ekkora igényt és érdeklődést a műbőr és a műszőr iránt, mert ezek manapság szinte megkülönböztethetetlenek az igazitól. A tervezők gyorsan lecserélték a régebbi, PVC-szerű anyagaikat a bőrszerűbb, jobb tapintású anyagra és elvékonyították a szintetikus szálakat a műszőrme esetében, hogy az puhábbnak és fényesebbnek tűnjön.

Kurt Salmon egyik tanácsadója, Alison Levy szerint azonban a jobb technológia és az egyre növekvő tudatos vásárlás nem jár együtt az állatokkal szembeni kegyetlenséggel. Hasonló véleményen van a Kokomo marketing-szakembere, a 26 éves Kristin Birkey is, akinek hét éves kisfia egy valódi bőrből készült dzsekit kért karácsonyra.

„Elmagyaráztam neki, hogy mit tesznek az állatokkal ahhoz, hogy neki egy ilyen bőrdzsekije lehessen és majdnem elsírta magát” – mondta Birkey, akin történetesen egy műbőr kabát volt, amikor a fia egy valódit kért a műbőr helyett.

Oszd meg másokkal is!
Mustra