Mobilunk olyannyira életünk részéve vált, hogy szinte külön szervként tekinthetünk rá. Ott van velünk az élet minden egyes pillanatában, legyen szó fontos vagy elhanyagolható eseményről. Visszük magunkkal a mellékhelyiségbe, és nem is fekszünk le anélkül, hogy éjjeliszekrényünkre vagy épp párnánk alá ne helyeztük volna. Hogy ez jó vagy rossz, az más lapra tartozik – lássuk, mi jellemzi a magyarok okostelefon-használati szokásait!
Erre használjuk okostelefonunkat
Biztosan kíváncsi vagy, mely tevékenységeket végzik a magyarok okostelefonjukon: íme, a ranglista:
- böngészés az interneten keresővel
- üzenetküldés
- időjárás ellenőrzése
- közösségi média használata
- hírolvasás
- videók
„A leggyakoribb online okostelefonon végzett tevékenységek között a tájékozódás, kapcsolattartás, szórakozással kapcsolatos tevékenységek állnak.
Az okostelefon számára bővülési lehetőséget a levelezés, az online ügyintézés, valamint a webáruházi vásárlás jelenthet, ezeken a területeken ugyanis egyelőre a számítógépet vagy laptopot részesíti előnyben a lakosság.
A kutatás kiterjedt a mobilfizetési trendek vizsgálatára is, mely területen szintén éves szinten növekednek a használati arányok, így egyre inkább elképzelhető, hogy legtöbb ügyünket a telefonon keresztül fogjuk intézni a jövőben” – árulta el a trendeket érintő kérdésünkre Huszák Vanda, az eNET kutató-elemző munkatársa.
Egyre szívesebben fizetünk mobillal, mobilon
A mobilfizetés trendjét fontosként kiemelve hozzátette: jelenleg is vannak olyan területek, melyeken egyértelműen az okostelefonnal történő fizetést preferálja a lakosság.
„Ilyen például a számlák befizetése vagy a különböző jegyek, bérletek vásárlása autópálya-matricától parkolójegyen át tömegközlekedési jegyekig és bérletekig. A készpénzmentes fizetési módokat preferálók növekedésével együtt a jövőben a mobillal történő, fizikai és online fizetés bővülése is várható” – tudtuk meg Huszák Vandától.
A tíz a mágikus szám
A kutatásból kiderült, hogy a legtöbb ember 10, a mobiljára telepített applikációval beéri. Hogy melyek ezek, azt az eNET kutatása nem vizsgálta, de a DataReportal 2021. évi magyarországi jelentéséből kiderül, hogy
a Facebook Messenger, a Facebook, a Viber, az Instagram és a Waze található a leggyakrabban használt appok közt.
„Ez összhangban van az eNET kutatásával is, miszerint a felnőtt magyar lakosság elsősorban az online üzenetküldést, a közösségi médiát és az útvonaltervezést, GPS-navigációt használja appokon keresztül” – tudtuk meg a szakértőtől.
Nem akarunk alkalmazásért pénzt adni
Továbbra is kevéssé jellemző, hogy a lakosság fizetne az alkalmazások használatáért: az elmúlt fél év során alkalmazást letöltők csupán harmada választott le fizetős alkalmazást. A DataReportal adatai szerint a legnépszerűbb fizetős alkalmazások közt van itthon a Google One, a Tinder, a MyDates, a YouTube és a Twitch, melyek többsége jellemzően havi vagy éves szintű előfizetői csomagokat kínál. Ezek átlagos ára csomagtól függően havi szinten jelenthet pár száz, de akár több ezer vagy több tízezer forintot is. A játékokon belül a Brawl Stars, a Gaminator és a Playshoo Texas Poker a legnépszerűbb alkalmazások, amelyeken belül a magyarok leginkább költekeznek.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés