18

Csak felnőtteknek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet. Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését a gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik.

Hány kalóriát égetsz el valójában szex közben?

GettyImages-169677339
Szabó Rozália

Örök kérdés, hogy hány kalóriát égetünk el szex közben. Számos kutatást végeztek a szexuális pózok energiafelhasználásáról, de mindig jön egy „új kutatás”, amely az igazsághoz talán közelebb visz.

Egy ismertebb kutatás kísérletei során összehasonlították a futás és a szex által elhasznált kalóriákat. Nem meglepő, de a futás került ki győztesen. A nők egy 30 perces kocogás alatt átlagosan 213 kalóriát égettek el, míg a férfiak 276-ot. Ezzel szemben a 30 perces szex a férfiaknál 101, a nőknél 69 kalória elégetésével járt. Ez körülbelül egy pohár bornak felel meg, amit nagy valószínűséggel szex előtt el is fogyasztottunk.

Persze, az sem mindegy, hogy milyen pozíciót választunk a kalóriaégetéshez, mert minden testhelyzet más-más fizikai igénybevételt követel, pont úgy, mint az edzőtermi gyakorlatok. Szex közben is igaz az, ami bármelyik sportnál, hogy minél többen mozgunk, annál több kalóriát égetünk, így érdemes elszakadni a misszionárius póztól.

Nem mindegy, hogy milyen pozíciót választunk a kalóriaégetéshez
Nem mindegy, hogy milyen pozíciót választunk a kalóriaégetéshezPeopleImages / Getty Images Hungary

Hogyan számoljuk ki?

Vannak különböző szexkalkulátorok, ez a „szexszámológép” a mi kedvencünk, igaz a pontossága megkérdőjelezhető, hiszen ez a rendszer sem látja, hogy mit és mennyit mozog közben egy-egy pár, csak az alaphelyzetből indul ki. Egy másik módszerrel szintén meg kell adni a nemet, a testalkatot, ahogyan a póz típusát és az együttlét időtartamát is. Sokan már az okosórákra és különböző kalóriaszámlálós kütyükre esküsznek, amiben szintén van logika. Ugyanez az óra méri akkor is a teljesítményünket, ha futunk, biciklizünk vagy súlyt emelünk, miért ne működhetne jól szex közben is? Bár, erre vonatkozó testmozgás a legtöbb okosórában még nem szerepel, de van, aki már erre is gondolt. A legtöbb készülék a pulzusszám alapján határozza meg a kalóriaégetést, és lássuk be, szex közben alaposan megemelkedik a pulzus, ami viszont nem az energiafelhasználástól függ.

A jól ismertek pozíciók közül, mint a lótusz, a 69-es, a kanálpóz vagy a „fordított tehenészlány”, azért a 30 perc feletti idő már komoly kihívást jelent, mindkét félnek.

Sőt, sok pozíció még azt is megkívánja, hogy ne csak erőnlét legyen, de rugalmasság, esetleg egy kis jógatapasztalat is. Azt viszont szögezzük le, hogy egy szexuális aktus sem lesz élvezhető úgy, ha közben a fáradtságérzet felér a maratonfutás közben tapasztaltakkal.

A szex során elégetett kalóriák mennyisége három dologtól függ
A szex során elégetett kalóriák mennyisége három dologtól függWitthaya Prasongsin / Getty Images Hungary

Az egészséges életmód és a mozgás segíti a szexet is

A szexuális tevékenység során elégetett kalóriák mennyisége három dologtól függ: mennyire keményen dolgozol, mekkora vagy (a nagyobb súlyú emberek több kalóriát égetnek el), és mennyi ideig folytatod az aktust. 

Kutatások azt is megállapították, hogy az átlagos szexuális időtartam 22-30 év között 25 perc körül van.

Ha valaki szeretné teljesíteni az aerob gyakorlatokra vonatkozó irányelveket, szexelhet heti hatszor 25 percig, vagy heti 25-ször hat percig, bármelyik pózban, amit szeret. A heti 25 alkalomnak azért még utánaszámoltunk, ez napi 3,5 szexet jelent... Azért senki ne rémüljön meg, mivel testünk kompenzálja az edzés során elégetett kalóriákat, észszerűbb, ha egész egyszerűen annyit szexelünk, amennyit csak akarunk, majd a testsúly változásai alapján kiszámítjuk a teljes energiafelhasználást. Súlyunkért sokkal többet tehetünk akkor, ha egészségesen táplálkozunk, és a szex mellett valami másfajta mozgást – séta, futás, biciklizés, úszás – is végzünk. Ráadásul így fittebbek, egészségesebbek leszünk, a szexet is jobban bírjuk, és az önbizalmunk is nagyobb lesz.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

 

 

Oszd meg másokkal is!
Mustra