A bőröd megmondja, igyál-e még vizet

A Csip-csip csóka segít feltérképezni a vízháztartásod. Nem érted? Elmagyarázzuk?

Nagyon egyszerű elfeledkezni arról, hogy naponta mennyi vizet kellene meginnod. Erre vannak már különböző alkalmazások, speciális kulacs, és számolgathatod is, hogy ma éppen hány pohárnyi vizet ittál. Nyáron, a nagy hőségben pedig még fontosabb, hogy ne boruljon fel a tested vízháztartása. 

Ha nem iszol eleged, és a szervezeted vízhiányos állapotba kerül, az fejfájáshoz, rosszulléthez vezethet, és nem tudsz koncentrálni sem. A napi ajánlott mennyiség az 6-8 pohárnyi víz lenne, bár erről megoszlanak a szakemberek véleményei, mindenesetre az egyértelmű, hogy a vizet inni jó, főleg ha fogyni is szeretnél. 

shutterstock 372382864
Fotó: Shutterstock

De honnan tudod, hogy még innod kell? 

A Medicine Plus egy nagyon egyszerű módszert mutatott arra, hogy kiderítsd, mennyire vagy dehidratált. Az egész alapja a bőr rugalmassága, illetve, hogy mennyire gyorsan reagál arra, ha megnyomják vagy megcsípik. Eszerint minél gyorsabban áll vissza az alaphelyzetbe a bőröd, annál valószínűbb, hogy elengedő mennyiségű vizet fogyasztasz. A tesz tehát egyszerű: csípd meg a kézfejeden a bőrt, mintha csak gyerekkorodból a Csip-csip csóka játékot játszanád, és ha azonnal visszaugrik a bőr az eredeti állapotába, akkor eleget ittál. Viszont ha kicsit lassabban ereszkedik vissza, akkor itt az ideje, hogy megigyál egy-két pohár vizet.   

Így olthatod a legkönnyebben a szomjadat

Egy pár éve végzett kutatás szerint a hűtött víz jobban csillapította a szomjúságot, mint a szoba-hőmérsékletű víz. Ha ezt még szénsavval is dúsították, még jobb hatást értek el. Az viszont nem befolyásolta a szomjúságérzetet, hogy a folyadéknak édes, fanyar és enyhén savas íze volt. Nahát!

Blogmustra