A legmenőbb magyar márka titkolná, hogy magyar

Olvasási idő kb. 3 perc

Sok mindent lehet mondani, de azt, hogy unalmas magyarnak lenni, aligha. Mi aztán tényleg meg tudjuk mutatni, hogy lehet meztelennek maradni és ruhát viselni egyszerre, biztos nem véletlen a sok Mátyás királyos mese sem. A hazai Forbes magazinnak hála ugyanis megtudhattuk, hogy legmenőbb magyar márkaként a SZIGET végzett, ami a Forbes szerint "évtizedes történelemmel rendelkezik, mégis képes meg-megújulni", olyannyira, hogy mára "Magyarország szociokulturális életének szerves része lett."

Az állandó megújulásban – ahogy Gerendai Károly, a vállalat alapító-ügyvezetője a lapnak adott interjúban fogalmaz – szerint segíti őket, hogy ma már sokkal könnyebb lemérni az igényeket, a technológiai fejlődés számos pozitív változást hozott. A Facebook-rajongóik száma, a YouTube-nézettségük vagy az oldalaikon működő kívánsággépbe érkező szavazatok alapján sokmilliós visszajelzést kapnak a fellépők népszerűségéről. A Sziget 2014-ben 351 millió forintos eredményt realizált.

Molnár Zsolt

A szociokulturális életnek mindenesetre biztosan nagy pofon, hogy mégsem lehet annyira örülni mindennek most, hogy mi, magyarok vagyunk Európa feketebárányai. Hiszen ugyanez a Gerendai Károly a Figyelőnek már „apró trükk”-nek nevezte azt, hogy Hungary helyett Budapest van feltüntetve a Sziget külföldre szánt plakátjain, mert „az jobban csengő név manapság, az ismert okok miatt”. A Sziget Kft. ügyvezetője nem fejtette ki, mik az ismert okok, de elárulta, hogy az idén 4,7 milliárd forint volt a rendezvény költségvetése és százmillió forint körüli eredményre számít.

Ezek szerint mindenesetre kevesen mennek csak Bukarestbe a Szigetre Budapest helyett, ami végülis megnyugtató, és még mindig sokkal jobb, mint a hungry - hungary párhuzam.

A Forbes-nál amúgy a Prezit, a San Franciscóban is irodát működtető magyar céget hozta ki ezüstérmesnek, míg harmadik helyen a BP Clothing/BDPST végzett, ami a budapesti lokálpatriotizmusra építve hozta létre ruhamárkáját. Negyedik helyre egy újabb IT-cég, a USTREAM futott be, ötödik a saját tejívót fejlesztett Cserpes Sajtműhely lett, ezzel megelőzve a régió vezető fapados légitársaságát, a magyar alapítású WizzAirt, amely a hatodik a sorban.

A listára egyaránt felkerültek kulturális márkák, mint a Művészetek Palotája (7.) és a Budapesti Fesztiválzenekar (8.) és több évtizedes múltra visszatekintő retromárkák, mint a Pöttyös (Túró Rudi) és a megújult Csepel Royal.

A márkalistát a szerkesztőség tagjai és felkért szakértők, Baráth Péter, a Vodafone Magyarország marketingkommunikációs igazgatója, Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminál vezetője, Csókay Gergely, a 4Bro társalapítója, Nagy Bálint, az IBS Marketingtanszékének vezetője és Román Balázs, a Kreatív marketingkommunikációs szaklap főszerkesztője állították össze. Bár a legjobbak között nem egy ma már nincs magyar kézben, a rangsor összeállításánál ez nem volt kizáró ok.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek