A legmenőbb magyar márka titkolná, hogy magyar

Zanza!

Sok mindent lehet mondani, de azt, hogy unalmas magyarnak lenni, aligha. Mi aztán tényleg meg tudjuk mutatni, hogy lehet meztelennek maradni és ruhát viselni egyszerre, biztos nem véletlen a sok Mátyás királyos mese sem. A hazai Forbes magazinnak hála ugyanis megtudhattuk, hogy legmenőbb magyar márkaként a SZIGET végzett, ami a Forbes szerint "évtizedes történelemmel rendelkezik, mégis képes meg-megújulni", olyannyira, hogy mára "Magyarország szociokulturális életének szerves része lett."

Az állandó megújulásban – ahogy Gerendai Károly, a vállalat alapító-ügyvezetője a lapnak adott interjúban fogalmaz – szerint segíti őket, hogy ma már sokkal könnyebb lemérni az igényeket, a technológiai fejlődés számos pozitív változást hozott. A Facebook-rajongóik száma, a YouTube-nézettségük vagy az oldalaikon működő kívánsággépbe érkező szavazatok alapján sokmilliós visszajelzést kapnak a fellépők népszerűségéről. A Sziget 2014-ben 351 millió forintos eredményt realizált.

Fotó: Molnár Zsolt

A szociokulturális életnek mindenesetre biztosan nagy pofon, hogy mégsem lehet annyira örülni mindennek most, hogy mi, magyarok vagyunk Európa feketebárányai. Hiszen ugyanez a Gerendai Károly a Figyelőnek már „apró trükk”-nek nevezte azt, hogy Hungary helyett Budapest van feltüntetve a Sziget külföldre szánt plakátjain, mert „az jobban csengő név manapság, az ismert okok miatt”. A Sziget Kft. ügyvezetője nem fejtette ki, mik az ismert okok, de elárulta, hogy az idén 4,7 milliárd forint volt a rendezvény költségvetése és százmillió forint körüli eredményre számít.

Ezek szerint mindenesetre kevesen mennek csak Bukarestbe a Szigetre Budapest helyett, ami végülis megnyugtató, és még mindig sokkal jobb, mint a hungry - hungary párhuzam.

A Forbes-nál amúgy a Prezit, a San Franciscóban is irodát működtető magyar céget hozta ki ezüstérmesnek, míg harmadik helyen a BP Clothing/BDPST végzett, ami a budapesti lokálpatriotizmusra építve hozta létre ruhamárkáját. Negyedik helyre egy újabb IT-cég, a USTREAM futott be, ötödik a saját tejívót fejlesztett Cserpes Sajtműhely lett, ezzel megelőzve a régió vezető fapados légitársaságát, a magyar alapítású WizzAirt, amely a hatodik a sorban.

A listára egyaránt felkerültek kulturális márkák, mint a Művészetek Palotája (7.) és a Budapesti Fesztiválzenekar (8.) és több évtizedes múltra visszatekintő retromárkák, mint a Pöttyös (Túró Rudi) és a megújult Csepel Royal.

A márkalistát a szerkesztőség tagjai és felkért szakértők, Baráth Péter, a Vodafone Magyarország marketingkommunikációs igazgatója, Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminál vezetője, Csókay Gergely, a 4Bro társalapítója, Nagy Bálint, az IBS Marketingtanszékének vezetője és Román Balázs, a Kreatív marketingkommunikációs szaklap főszerkesztője állították össze. Bár a legjobbak között nem egy ma már nincs magyar kézben, a rangsor összeállításánál ez nem volt kizáró ok.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra