Segítség a zsebedben: 5 mobilalkalmazás, amivel nap mint nap jobban érezheted magad a bőrödben

GettyImages-1291367852
Sas Eszter Krisztina

Az okostelefonunk általában ott van velünk mindenhol. Ezen keresztül olvassuk a híreket a buszon, villamoson; elővesszük, ha várakozunk; és valószínűleg munka közben is rá-rápillantunk. Hogyan használhatjuk a mentális egészségünk megőrzésére? Ehhez ajánlunk most 5 applikációt.

A digitális eszközökről élesen megoszlanak a vélemények. Vannak, akik szerint ördögtől való találmányok, amelyek szétbombázzák a valódi emberi kapcsolatainkat, függővé tesznek minket, gátolják a hatékonyságunkat. És vannak, akik szerint jelentősen megkönnyítik az életünket, hiszen összekötnek a szeretteinkkel, átalakítják a munkához való viszonyunkat, segítik az információáramlást. Ezeken a vitathatatlan előnyökön túl számos mobilalkalmazás is napvilágot látott az elmúlt néhány évben, amelyek rengeteget segíthetnek nekünk a mindennapokban. Ezekből mutatjuk be most az öt kedvencünket.

#1 Headspace – Ha visszatalálnál az elme csendjéhez egy sosem nyugvó világban

forrás: headspace.com
forrás: headspace.com

A meditációs appok nagyágyúja, amelyet elsősorban a sokat stresszelő, nyugtalan és idegeskedő, ám a mindfulnessre nyitott embereknek találtak ki. Ha elkezded használni a Headspace-t, egészen más elképzelésed lesz a meditációról. Használhatod otthon, a munkahelyen, a buszon zötykölődve, séta vagy főzés közben, egyszóval bárhol. Bármikor, amikor úgy érzed, hogy kiborít a sok stressz, ha sehogy sem találod a fókuszt, vagy csak néhány percre kitörnél a mókuskerékből.

A Headspace több száz tematikus meditációs gyakorlatot tartalmaz (az ingyenes verzió azért jóval kevesebbet), amelyek segíthetnek a stesszkezelésben, az alvásminőség javításában, a koncentrációban, valamint a szorongás tüneteinek enyhítésében. Mindezt pedig gyönyörű grafikával, letisztult és felhasználóbarát kezelőfelülettel. Az egész app használata önmagában egy nagyszerű vizuális élmény.

#2 Just Like Buddha – Fedezd fel a legbensőbb önmagad a meditáció segítségével!

forrás: justlikebuddha.com
forrás: justlikebuddha.com

A Just Like Buddha egy magyar fejlesztésű alkalmazás, amely vezetett meditációkat kínál, amik elsődlegesen a spirituális elcsendesedést, a befelé figyelést és önmagunk jobb megismerését szolgálják. A Just Like Buddha vezetett meditációit és kurzusait modern, élő mesterek írják, az applikáció alapját pedig egy ősi tradíció adja, az Öt Buddha-bölcsesség, amit Öt Kapunak neveznek.

Az Öt Kapu, amelyen belépve más oldalról is megismerhetjük önmagunkat, a Béke, az Öröm, a Bölcsesség, a Szeretet és a Szabadság. A Just Like Buddha meditációk ezt az öt szent kaput használják, hogy bevezessék a meditálót önmaga centrumába. Az alkalmazásban találunk például vizualizációs, tudatosságot fejlesztő, az önbizalmat erősítő, az elengedést és az együttérzést segítő meditációkat is. A fejlesztők egyébként a kifejezetten bátraknak ajánlják az applikációjukat, mivel a meditációk különösen mélyre hatnak.

#3 Forest – Egy applikáció arra, hogyan NE figyelj valamire!

forrás: forestapp.cc
forrás: forestapp.cc

Ha te is hajlamos vagy elkalandozni, és gyakran előfordul, hogy egy baráti találkozó vagy munka közben a telefonodért nyúlsz, akkor a Forestet neked találták ki. Ez az alkalmazás lényegében a fókuszálást segíti, vagyis hogy arra figyeljünk, amire valóban kell, minden egyéb zavaró tényezőt (értesítéseket, üzeneteket, bizonyos közösségimédia-oldalakat) pedig letilthatunk általa.

Beállíthatjuk, mennyi ideig szeretnénk fókuszáltan dolgozni, és amíg ezzel a tevékenységgel foglalkozunk, addig az appban növekszik a virtuális fánk, amelyet az alkalmazás fizetős verziójában egyébként valódi faültetésre is válthatunk. A hatékony és fókuszált munkával így egész erdőket is ültethetünk, de ha megszakítjuk a tevékenységet, azzal nemcsak mi járunk rosszul (hiszen nehéz lesz újra elmélyülnünk), de a virtuális fánk is egyből elhal. Többféle módon is használható, nemcsak applikációként, de például Chrome-bővítményként is. 

#4 Todoist – Tegyél rendet a feladatok káoszában!

forrás: todoist.com
forrás: todoist.com

A hatékony és nyugodt hétköznapok alapja a szervezettség, de a papírfecnik könnyen elkallódhatnak, a határidőnaplónk pedig nem mindig van kéznél, hogy abba írjuk a to-do listánkat. A teendőink átlátható rendszerezésére találták ki a Todoist alkalmazást, amely jóval több, mint egy egyszerű feladatütemező.

Különféle kategóriák és projektek mentén rendszerezhetjük a feladatainkat (akár munkával, akár háztartással kapcsolatos elintéznivalóinkat), határidőt rendelhetünk hozzájuk, valamint priorizálhatjuk is őket. A Todoist kihagyhatatlan mindenkinek, aki a tudatos napi vagy heti tervezés híve, és egy letisztult felületen szeretné nyomon követni a feladatait! Ráadásul statisztikákon láthatjuk, hogyan alakulnak a heteink, mennyire vagyunk leterheltek, a teljesített feladatokért pedig pontokat is kapunk. Nem utolsósorban pedig az applikáció megjelenését is a saját ízlésünkre szabhatjuk.

#5 Daylio – Kövesd nyomon a hangulatod!

forrás: daylio.net
forrás: daylio.net

A Daylio-t a bullet journal módszer terjedése óta egyre népszerűbbé vált hangulatkövetésre lehet használni. Nemcsak a hangulatunkat naplózhatjuk ebben az applikációban, de hosszabb leírást is adhatunk, feljegyezhetjük, milyen tevékenységeket végeztünk aznap, képeket és emojikat is csatolhatunk. Lényegében ezzel a naplózás új élményét próbálhatjuk ki.

Az alkalmazás részletes statisztikákat készít, amelyekkel világosan nyomon követhetjük, mely tevékenységek végzése közben éreztük jól magunkat, és mikor nem. Így ennek fényében mérlegelhetjük, mire érdemes időt szakítanunk, ami a saját jóllétünket szolgálja, és melyek azok az elfoglaltságok, amelyeknek jobb lesz búcsút intenünk.

Te melyik alkalmazást próbálnád ki szívesen?

A cikk szerzőjéről

Sas Eszter Krisztina a Dívány pszichológus szakértője és a Mind Art kreatív pszichológiai műhely társalapítója.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra