10 tipp, hogy jobban menjen az alvás

Ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, nyugodtak legyünk, kiegyensúlyozottak, képesek legyünk jól teljesíteni, rendesen enni és mozogni, elengedhetetlen, hogy jól aludjunk. Pláne, ha még sokáig szeretnénk egészségesen élni. Sajnos azonban nem alszunk jól. Korábbi kérdőívünkből kiderült, hogy olvasóink egy jelentős része elégedetlen alvásminőségével, és nem is sokat tesz azért, hogy ez megváltozzon. Pedig nem olyan nehéz. Jeremy Dean pszichológus, a PsyBlog szerzője most a hivatalos ajánlások és a kutatások alapján összeszedett tíz olyan gyakorlati tanácsot, ami kellemesebbé teheti az éjszakáinkat. Azaz: 

shutterstock 295078289

1. Feküdj le minden este ugyanabban az időben.

2. Az alvás előtti utolsó órát már töltsd csendes körülmények között. 

3. Ne igyál alkoholt lefekvés előtt. 

4. Vegyél fürdőt, mielőtt ágyba bújnál. (Vagy végezz bármilyen ellazító rítust, bármit, ami nálad működik.)

5. Végezz bármilyen fizikai aktivitást napközben.

6. A hétköznapokon és a hétvégéken is törekedj arra, hogy ugyanabban az időben feküdj le és kelj fel. (Ezen a ponton kisgyerekesek előnyben.)

7. A hálószobád legyen hűvös, csendes és sötét. 

8.  A lefekvés előtt néhány órával már ne egyél sokat. 

9. Tölts minden nap egy kis időt a szabadban. 

10. A lefekvés előtti órában már hagyd a kütyüket, ne nyomkodd a telefonodat, a tabletedet és a számítógépedet. 

Ezek valóban egyszerű, könnyen megfogadható és hasznos tanácsok, bár nyilván mindannyiunknak megvannak már a kialakult esti szokásai, és ezeken változtatni gyakran kemény feladat. Próbálkozni azért érdemes. (Ha további tippekre vágysz a jó alvásért, olvasd el ezt is.)

Mustra