Nővakítás luxusfokozatban: íme a legdrágább testkrémek

Olvasási idő kb. 7 perc

Az angol nők egy része képes arany- vagy kaviártartalmú testápolót venni azért, hogy megakadályozza bőre megereszkedését és a ráncokat - kerül, amibe kerül. A luxuskategóriába kerülő krémek egy része már itthon is kapható, pedig a szakemberek szerint nem ezen múlik, hogy megállítjuk-e a ráncosodást.

Eddig az öregedés ellen botoxszal, hiperdrága szérumokkal, maszkokkal és krémekkel vették fel a harcot, most viszont a testre is elkezdtek fókuszálni az öregedés miatt aggódó nők – osztotta meg az izgamas hírt a Mail Online. Először is nézzünk néhány példát a legdrágább testkrémekre.

A Créme de la Merről a legtöbben csak annyit tudnak, hogy jó és drága – és itt a drága komolyan veendő, 530 font, azaz kb. 185 000 forint is lehet egy arckrém, de jó hír, hogy most már testápolót is lehet hozzá venni. A Reparative Body Lotion alig 120 fontba (42 000 Ft) kerül, ezért az árért 200 ml lehet a mienk.

creme de la mer

Az ár de la Merékhez képest olcsónak is tűnhet, de dr. Sam Bunting bőrgyógyász szerint alkalmanként 30 ml-t kell felhasználni a megfelelő hatás érdekében. Ergo hetente 120 fontnyi testápolóval kényeztethetjük a testünket. Ha nem találná elég drágának, a szintén jó nevű Kanebo-t ajánljuk, a Sensai Premier The Body Creamből 300 font (105000 Ft) 200 ml. Ha olcsóbban akarjuk megúszni a kalandot, de ragaszkodunk a Kanebóhoz, akkor a Strawberryneten lehet 16-23 000 forintért hasonló testápolóhoz jutni. Hiába, a japánok drágák, de nem csak ők.

A Sisley Anti-Aging Concentrate Firming Body Care névre hallgató testápolója 265 font (92 750 Ft), de ezért az árért csak 150 ml-t kapunk, azaz 5 nap alatt magunkra lehet kenni az egészet. Itthon hasonlót a Marionnaud árul, 150 ml ára 99 950 Ft. Ezért mit kapunk? Sok-sok ígéretet: puhítja a bőrt, a finom ráncokat megszünteti alig négy hét alatt, azaz elég rá 1590 fontot (556 500 Ft) költeni.

sensai

A Décleor nevű cég Youth Revealing Body Creamje alig 65 fontba (22 750 Ft) kerül (200ml), itthon még olcsóbb is, alig 20 450 Ft a 200 milliliteres tégely.

Ha drága, akkor hat?

  Nick Lowe bőrgyógyász megdöbbenve figyeli, mennyit és mire képesek a nők költeni. „A nők képesek 300 fontot (105 000 Ft) kiadni egy krémre, de maga a krém sosem kerül ennyibe. Dühít, hogy a nők a marketingért, a csomagolásért és a profitért fizetnek ennyit."

decleor

Persze egy krémet akkor lehet drágán eladni, ha drága anyagokat tesznek beléjük, mint pl. az arany vagy a kaviár, csakhogy ezek nem tesznek semmit a bőrünkkel, legalábbis semmi jót. Minden krém képes hidratálni, tartalmaznak fényvédőt és egy kevés színt adnak. Csakhogy ez megúszható olyan 2000-5000 Ft-ból. A legjobb, amit tehet, hogy megállítsa bőre öregedését, ha beruház egy napvédő krémbe, mely egyben hidratáló is. Ezt is elég ott használni, ahol a bőr találkozik a nappal. A nem sebészeti beavatkozások is képesek regenerálni a bőrt, de a ráncos térden egy krém se tud segíteni.

Dr. Bunting nem cicózik. „Véleményem szerint a testápolóknak nem kell drágának lenniük. A test nincs kitéve olyan UV-sugárzásnak, mint az arc. Normál esetben teljesen elég a hidratálás. A száraz bőr fő oka, hogy sokan szappanos tusfürdőket és forró vizet használnak. Válasszon szappanmentes terméket, tusoljon hidegebb vízben, vegyen egy olcsó testápolót, és kenje magát rendszeresen. A bőr öregedésének része a térd vagy a könyök bőrének a megereszkedése. Sajnos olyan krémet még nem találtak fel, mely tartósan feszesít, de ideiglenesen képesek feszesebb bőrt produkálni, azzal, hogy egy filmréteget képeznek a bőrön. Ennek ellenére a legjobb megoldás a védelem a nap ellen, a dohányzásról való leszokás, és a hirtelen súlyváltozások kerülése. Kérdés, hogy miért dobnak a gyártók piacra ilyen drága termékeket."

Válság ide vagy oda, a luxuscikkek piaca nő

Nyilván mert igény van rájuk. A nők – és a férfiak egy része – mindent megtenne, hogy megállítsa az idő kerekét. Teszik ezt mindannak ellenére, hogy 2009 óta válság van. Az Egyesült Királyságban 2009-ben 619 millió font forgalmat hoztak az öregedésgátló termékek, míg 2011-ben 695 milliót. A becslések szerint ez az összeg 2016-ban elérheti a 751 milliót. Az átlagnő szérumot és szemránckrémet használ, primert és nyakkrémet, hidratálót és napvédő krémet, ami nem kis lépés ahhoz képest, hogy a nagyi maximum a kék Niveát vagy a Hélia-D-t kente magára. A gyártók eddig csak hidratálókkal és bőrradírokkal foglalkoztak, ha a testről volt szó, de felismerték, hogy a piac egy része kihasználatlan, ezért gyorsan léptek. Susie Orbach feminista szerint az egész egy jól kiszámított cinikus húzás a gyártók részéről.

stockfresh 1221621 spa-teraphy sizeM
Stockfresh

„A nők azt hiszik, hogy ha sokat költenek ezekre a dolgokra, akkor jobban fognak kinézni. Egy idő után senkiről nem lehet majd tudni, hogy hány éves. A hat éveseket 18 évesnek öltöztetik fel, és lehet, hogy a hetvenesek fognak 26-nak kinézni. Mi a baj a ráncokkal? Semmi. Csak elhitetik velünk, hogy igen. És ez utálatos dolog."

Kutatások szerint az angol nők 90 százalékának nem csökken a korral a testével kapcsolatos szorongása az öregedéssel. A nagyvállalatok, mint például a L’Oreal, olyan irreális elvárásokat teremtettek a gazdag Photoshop-használattal, hogy a nők képesek lennének szinte bármit megtenni, hogy hasonló hatást érjenek el. Imogen Matthews szépségipari szakértő szerint a következő években a luxustermékek piaca nőni fog.

"Hogy ki fogja ezeket megvenni? Az a nő, aki 200 fontot adott egy arckrémért, és azt gondolja, hogy bevált neki, minden valószínűség szerint ugyanonnan választ majd magának testápolót is. Kering egy pletyka egy nőről, aki néhány hetente betért a Harrod’sba és vett egy nagy tégely de la Mer krémet, úgy 500 fontért (175 000 Ft). Egyszer a kiszolgáló személyzet egy tagja megkérdezte, hogy ugyan már, mit kezd ennyi krémmel? A nő elmesélte, hogy a masszőrje ezt használja a masszírozás során."

Bármit magunkra kenünk a cél érdekében

A paic egyre nyílik, és a cégek folyamatos versenyben vannak. Ezért fordulhat elő, hogy olyan hatóanyagok kerülnek a termékekbe, amelyek az átlagkrémek közelében sem jártak. A Bioeffect cég izlandi öregedésgátló arcszéruma, mely epidermális növekedési faktort tartalmaz (EGFR), kénytelen volt piacra dobni egy testszérumot is, mert a vevőik egy része a testére kente a drága kencét. Christoffer Konigsfeldt a cég sales igazgatója elmesélte, hogy azt tapasztaltuk, hogy a vásárlók felfedezték a termék jó hatását, ezért boldogan kenték vele a dekoltázsukat, a nyakukat, a térdüket és a könyöküket.

Drágaság a köbön

Sisley testvaj 150 ml 99450 Ft

Kanebo 200 ml 23000 Ft

Shiseido Benefiance 150 ml 14100 Ft

Estée Lauder 200 ml 11970 Ft

Átlagos testápoló 800-2000 Ft

„Egy évig tartott, míg megalkottuk a Bioeffect Body Intensive krémet (75 ml 75 font, azaz 26 250 Ft). A termék legfontosabb hatóanyaga a Nobel-díjat kapott EGFR hatóanyag, amely klinikai vizsgálatok szerint felveszi a harcot az öregedés látható jeleivel szemben, persze gyorsan és hatékonyan.” Kiadna havi 1000 fontot (350 000 Ft), hogy fiatalosan tartsa a bőrét?" Ha mindenképp igen a válasz, akkor dr. Bunting azt javasolja, spóroljon a krémekkel és csak a mellkasára és a kezeire kenje a drága kincset.

Itthon talán a Sisley 99 450 Ft-os testvaja a legdrágább, és csak 150 ml-es, igaz megakadályozza a bőr megereszkedését, feszesít és gátolja a bőröregedés jeleinek kialakulását. A sokak által kedvelt Shiseido Benefiance Balancing Wrinkle Resist 24 testápolója csak 14 100 Ft, és szintén 150 ml-es. Ehhez képest az Estée Lauder Estée Lauder Firming Body Creme Body Performance testápoló (200 m) 11 970-ért szinte ajándék.

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek