Egy másik, német tanulmány szerint a felhasználók körülbelül tizede még a szexről is lemond, és inkább az ismerőseit követi. Ami pedig hazánkat illeti, kiderült, a Facebook felhasználóinak száma meghaladta az egymillió főt, a community piac egyre bővülAz utóbbi napokban több, a közösségi médiát érintő kutatást is közzétettek. A Webroot nemzetközi felmérése szerint a kisebb cégek tulajdonosainak közel háromnegyede fél attól, hogy a Facebook és a Twitter használata veszélybe sodorhatja őket, derült ki az ELTE Társadalomtudományi Karának a hírleveléből.
A közösségi oldalak veszélye
A vizsgálat szerint a kisvállalkozások vezetői a közösségi oldalakat tartják a legnagyobb fenyegetésnek az információs technológia biztonságára nézve 2010-ben. A kutatásban részt vevő kis és közép méretű cégek képviselőinek 80 százaléka gondolja úgy, hogy a Facebook, az RSS és az ehhez kapcsolódó Web 2.0-ás alkalmazások problémát okozhatnak számukra. A válaszadók 73 százaléka szerint pedig ezek a webes szolgáltatások nagyobb gonddal járhatnak, mint az e-mailhez köthető veszélyforrások.
Talán nem is olyan meglepő az emberek félelme a Web 2.0-től, ha figyelembe vesszük a Sophos korábbi, 2010. februári kutatását, amely szerint 2008 és 2009 között 70 százalékkal nőtt azoknak a cégeknek a száma, akik már elszenvedtek valamilyen támadást a közösségi médiától. Ráadásul, 2010 márciusában a Facebook legyőzte a Google-t, és ezzel a leglátogatottabb weboldallá lépett elő Amerikában. Szintén ebben a hónapban a Twitter bejelentette, hogy az év során az újonnan regisztrált felhasználóinak száma 1500 százalékkal nőtt.
A kutatásban részt vevő cégek 24 százaléka állította, hogy már akadtak problémáik a közösségi oldalak használata miatt. Valójában azonban nem ez jelenti a legnagyobb veszélyforrást, hiszen a vállalkozások 32 százalékának az illegális letöltésekből fakadtak biztonsági problémáik. 25 százaléknak a fájlcserék miatt került rés a biztonsági rendszerébe, és csak 3 százaléknak volt problémája azzal, hogy illetlenek hozzáfértek az e-mail fiókjához.
Még a szexről is lemondanának
A másik két közlemény a közösségi média elterjedéséről és népszerűségéről szól. Egy friss német kutatás például arról számolt be, hogy minden 11. felhasználó akár a szexről is lemond, hogy inkább böngészhesse a közösségi oldalakat, főleg a fiatalabb, 25 év alatti korosztály.
Végül egy magyar vonatkozású hír: A 2009. áprilisától magyar nyelven is elérhet facebook.com regisztrált, aktív magyar felhasználóinak száma mára meghaladta az egymillió főt, közölte az Est Media Group (EMG), az oldal magyarországi kereskedelmi képviselője. Tavaly ilyenkor a regisztrált, valamint napi felhasználók száma a jelenlegi negyede sem volt. A sajtóanyagból az is kiderült, a magyarok napi átlagban 55 percet töltenek az oldalon.