A mai szépségideál az utcai nő

Olvasási idő kb. 7 perc

utcai_mA szépségideál megtévesztő lehet a nőknek, mert azt hiszik, ilyennek kell lenniük, holott a természetes szépség az igazi báj - mondta Nánási Pál a mai nőkről és a női netről szóló beszélgetésen. Újabb kampány indult a természetes szépségért.

Szokatlan prezentáción jártunk, ahol intimbetét volt az asztaldísz, de legalább megtudtuk, hogy a Facebook és más közösségi oldalaké a jövő, hiszen a fiatal Y generáció itt éli szociális életét. 99%-uk minimum egy közösségi oldal tagja, ahol a való világtól eltérő szabályok alapján, gyorsabban és egyszerűbben építenek kapcsolatokat. Mennyire befolyásolja ez az online élet a személyiség alakulását? Nánási Pál fotós, az egyik meghívott most azzal foglalkozik, hogy szembeszálljon a „csinált szépséggel", és versenyt hirdet valódi lányoknak.

Az intimbetét és a világháló véletlen találkozása

A MediaCom és Discreet márka friss kutatásából kiderül, hogy ennek a generációnak az internet sok esetben még a TV-nél is fontosabb médium. Az asztalokon titokzatos dobozok hevernek, amiket - a téma miatt - azonnal valamilyen számítógépes kiegészítőnek gondolt az ember, de később kiderült, hogy USB csatlakozók helyett csak intimbetéteket rejtenek.

A szakértők jóslatai szerint fél éven belül a Facebook fel fog jönni az iwiw szintjére, fej-fej mellett fognak haladni.

„A 17-24 éves lányok 93%-a rendszeresen használja a közösségi oldalakat. Minden online magazinnak és közösségi oldalnak van saját célcsoportja. 97% otthonról, vagy a munkahelyéről netezik, és 3 % használja a mobilját intenzív netezésre. A világhálón töltött idő szerint a nők a netgeneráció elsőszámú úttörői. 100 nőből 99 már regisztrált valamilyen közösségi oldalon. A Twitter nálunk nem annyira elterjedt, 48 % Iwiwes - a Facebook talán a nyelvi nehézségek miatt helyezkedik el valamivel alatta" - ismertették az eseményen.

A szexre és a barátkozásra 46% nyitott

„A nők 66% kapcsolatépítésre használja a netet: érdekli, hogy mit csinál a másik, hova utazott, milyen képet töltött fel, azonkívül, ha valamiért segítségre szorul, egyszerűen küld egy kör e-mail-t és kész. A másik oldala a dolognak az online ismerkedés. Végeztünk egy kísérletet, és elkezdtünk bejelölgetni embereket: 64% visszautasította, 33 % pedig a szimpátia alapján döntött. A szexre és a barátkozásra 46% nyitott, 19 % pedig még tovább is menne. Véleményem szerint az otthon ülő netnek vége, hamarosan az információ jön velünk a strandra és a parkokba, ilyen-olyan eszközökön. Forradalmi változás lesz az 'okostelefon' használók körében. A másik oldalon persze azt gondolják, hogy ez egy faszság" - fogalmaztak a megjelent szakértők.

01

Nagyon érdekes, hogy személyesen sokkal kevesebben „rázzák le" az illetőt, és nagyobb teret engednek a szituációnak: ha elfogadható a „srác", akkor viszonozzák az ismerkedést. Könnyebb online valakiről tudomást sem venni, mint személyesen, ahol a szituáció már adott. A megkérdezettek szerint nem jellemző, hogy valaki csak azért töltene fel képeket, hogy személyiségének egy új oldalát mutassa meg - sokkal inkább, azért, hogy ismerősei minél könnyebben felismerjék. Figyelemre méltó, hogy a második két legnépszerűbb kategória mindegyike 30% közeli gyakoriságot vett fel: az emberek nagy része ég a vágytól, hogy minél részletesebben, azaz vizuálisan is megossza a többiekkel élményeit, emlékeit. A célcsoport számára feltett ismerkedős-szituációs kérdések esetén 16% számolt be arról, hogy alig van önbizalma inkább kudarckerülő és rögtön az jut eszébe, hogy valami gond van vele. A fiatalok mintegy 32% teljesen „neutrálisan" áll az ilyen szituációkhoz, se nem védekezik, se nem kezdeményez online helyzetben. Viszont a célcsoport fele egyértelműen olyan személyiségnek mondható, aki elégedett magával.

Van-e élet a Photoshop után?

Nánási Pál fotós bejelentette, hogy indított egy blogot, mondván hogy a divatmagazinok által diktált fotók egyfajta felelősséget is hordoznak: a mai női lapokat ellepték az agyonretusált fotók. A szépség ideálja manipulálható árucikké lett és ez megtévesztő lehet a nőknek, mert azt hiszik, ilyennek kell lenniük, holott a természetes szépség az igazi báj. „A mai lapok egyszerűen a saját képükre formálják az ideált. A célom, hogy megtudjam, mit gondolnak a mai nők a természetes szépségről és miért szép egy szétretusált arc? Meg szeretném osztani a tapasztalataimat a látogatókkal. Sokan nyílván be fognak szólni, de fel vagyok készülve rá. El fogok mesélni néhány történetet, ami rávilágít a természetes szépség fontosságára. Mit tekintünk szépnek ma? Mit gondolnak az olvasók? Ez érdekel. A természetes szépség a csinált szépséggel szemben. Mert mindenki hordoz magában valami szép vonást, amit megfelelő világítással, beállításokkal elő lehet hozni, nem kell a Photoshop. A csúnyán megcsinált szépség csak műanyag."

03

Nánási Pál fotográfus

Damjanovich Katalin life coach elmondta, hogy a kampány célcsoportja az Y generáció, akik -Tari Annamária katagóriájához nem passzolva - '90-es évek második felében született lányok. „Én nem mondom meg, hogy holnaptól mit csináljon az illető, vagy mit ne, pusztán kérdéseket teszek fel neki, hogy a saját döntéseit hozza meg. Olyan ez, mint egy személyiségfejlesztő konditerem. A mai fiatalok zömében boldogtalan kapcsolatok és a szülők megromlott házasságának levét isszák, ami nagyban kihat a személyiségükre is. Ezért irreális elvárásokat támasztanak saját maguknak: amíg nem látnak valódi nőket, egy nem éppen életképes szerepbe bújnak. Tájékozottabbak, mint az előző generáció, viszont megdöbbentően nem tudnak bizonyos kulcsfontosságú dolgokról, mint a különböző betegségek, megelőzések vagy az AIDS. A 22-24 éves korosztály örökké siet, és attól fél, hogy valamiről lemarad, kifut az időből. Nem csak 40 fölött nehéz már valamit letenni az asztalra, de lassan 30 fölött is. A mai fiatal lányokban rengeteg lehetőség van, de nincs önbizalmuk, nem ismerik magukat és a lehetőségeiket.

Verseny, csak természetes szépségeknek

Végül kiderült, mit keres az intimbetét a kávézóasztalon. Kiderült, a betétmárka Nánásival együtt kampányt indít annak érdekében, hogy a fiatalok megmutassák valódi arcukat, természetes kisugárzásukat. A lányok a Facebookon június 7. és július 6. között tölthetik fel fotójukat, akik vállalják természetes szépségüket. A kampány célja, hogy bebizonyítsák, nem a tökéletes címlaplányok, hanem a karakteres, egyedi kisugárzású szépség számít igazán. A lányok fotóira az oldal rajongói szavazhatnak (egyszerű lájkolással), aki a nap végén a legtöbb szavazatot kapja értékes Max Factor - Discreet ajándékcsomagot nyerhet, és egy lehetőséget arra, hogy bekerüljön a 12 döntős lány közé, akikről Nánási Pál saját portfolió albumot készít. Fotót feltölteni akár minden nap érdemes, hiszen a szavazás naponta újraindul. A rajongói oldal más meglepetéseket is rejteget a tagok számára. Nánási Pál munkáját - és később a döntős lányok kiválasztását - egy szakértői csapat támogatja.

02

VJ Ada

A kritikus komment gyökérség

„Én még sosem kommenetlem semmit, szerintem az arctalanul csaholók csak a frusztrációikat vezetik le, ugyanis zömében csak aláznak - mondta egy felhasználó nő, akit arra kértünk, mondja el az első gondolatot, ami a közösségi médiáról eszébe jut. „Ez gyökérség szerintem. Nem éreztem még rá ingerenciát, hogy hozzászóljak bármihez is. Miért? Mit érek el vele? Minek, amikor sok stupid okoska megteszi helyettem? Sokan a neten élik ki azokat a hajlamaikat, amiket a valós életben elnyomni kényszerültek. Ma már ha az apuka hazajön idegesen a munkából, nem a gyereket meg az asszonyt csomagolja össze, hanem felmegy fórumozni és beszól mindenkinek vagy kioktat. Szerintem, akinek elég barátja van, visszafogottabban fórumozik, nem harsogja az egyedüli véleményét és nem is rendszeres kommentelő. Mert nincs rá ideje. Néha nagyon gyerekesek tudnak lenni."

Fotó: Markovics Balázs

 

cikk-tipus-linkek

Az átlagos nő az új szépségideál
Oszd meg másokkal is!
Érdekességek