Fontos figyelmeztetés az autósoknak: újabb helyen korlátozzák a sebességet

sebesseg-auto-730142559 (1)
Olvasási idő kb. 3 perc

Az Attila út egy szakasza után újabb budapesti úton változik, hogy milyen maximális sebességgel lehet autózni: a Szentmihályi út egy részén az eddig megszokott 60 km/óra helyett 40 km/órára mérséklik a határt.

Új módszereket vet be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) annak érdekében, hogy csökkentse a balesetek számát. A Közlekedésbiztonsági Stratégia célja ugyanis az, hogy 2030-ra 50 százalékkal kevesebb ember haljon meg közlekedési balesetben, 2050-re pedig senki – írja a Totalcar.

Van mit tenni az ügy érdekében: jelenleg hetente egy ember hal meg ilyen okokból.

 

Az autó sebessége meghatározó

A balesetek kimenetelét nagyban meghatározza a résztvevő járművek sebessége. 30 km/órával történő gázolásnál a gyalogosok 10 százaléka, 65 km/óránál 80 százaléka nem éli túl az ütközést.

A lakott területen belül általános 50 km/óránál a halálozási arány 40 százalék.

Ezért a BKK szakemberei – mesterséges intelligenciát is felhasználva – folyamatosan elemzik, hogy hol lenne érdemes csökkenteni a megengedett legnagyobb sebességet. Arról azonban szó sincs, hogy egész Budapest területén 30 km/óra sebességkorlátozást vezetnének be.

Érdemes figyelni, mert más utakon is csökkentik a jövőben az autók legmagasabb megengedett sebességét
Érdemes figyelni, mert más utakon is csökkentik a jövőben az autók legmagasabb megengedett sebességétpuhimec / Getty Images Hungary

Az elemzéseknek köszönhető, hogy nemrég az 1. kerületi Attila út Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszán megváltozott a legmagasabb engedélyezett sebesség: a korábban megszokott 50 kilométeres óránkénti tempó helyett egy ideje már csak 40 kilométeres óránkénti sebességgel lehet autózni ezen a szakaszon.

További utakon csökkentik a sebességhatárt

Az Attila úthoz rövidesen egy másik útszakasz is csatlakozik. Megváltoznak ugyanis a szabályok a Szentmihályi útnak egy közel 1 kilométeres szakaszán, 60 km/óráról 40 km/órára csökkentik a sebességhatárt. És ezzel még közel sincs vége az ilyen típusú változtatásoknak. Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója elmondta:

„a további útszakaszokat hétről hétre folyamatosan vonják majd be a programba.”

Nem Budapest az egyetlen város, ahol így próbálják csökkenteni a balesetek számát, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy a módszer hatásos. Londonban hasonló intézkedések után 46 százalékkal csökkent a balesetek és 25 százalékkal a halálos sérülések száma, Brüsszelben 55, Zürichben pedig 25 százalékkal kevesebben haltak meg a változtatások után az utakon.

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

 

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek