Korántsem volt valódi szemléletváltás az elmúlt évek zöld konjunktúrája mögött, állítja a New York Times. A zöld lufi nem sokkal a válság kezdete után kipukkadt, és a radikálisan visszaeső eladások megmutatták, hogy az amerikaiak is csak addig hajlandóak a környezetért anyagi áldozatokat hozni, amíg nem kell meghúzni a nadrágszíjat. A visszaesés szinte minden szegmensét érinti a zöld piacnak, az újrahasznosított vécépapírtól kezdve az organikus piacokon keresztül a hibrid autókig.
Leginkább a tisztítószerek sínylették meg a csökkenő zöld öntudatot: a Green Works hatvanmilliós kiesést könyvelhetett el tavaly, de az olyan nagy márkák is szenvednek, mint a Palmolive. "Az emberek egészen addig érdeklődnek a környezet védelme iránt, amíg nem kell egy-két fillérrel mélyebben a pénztárcába nyúlniuk" - mondta David Donnan, az A.T. Kearney tanácsadócég egyik munkatársa.