Mai városunk stratégiailag fontos helyen, a Loire hajózható szakaszának felső végén, közvetlenül a szűk szurdokok alatt alakult ki – nem csoda, hogy már az ókorban élénk kereskedelem folyt a vidéken. A gall eredetű (nevének jelentése gall nyelven: folyóvíz) település a 4. század után hanyatlásnak indult, a 12. században azonban Forez gróf tulajdonába került, aki ismét felfejlesztette a helyi ipart és kereskedelmet. Út vezetett innen Lyonba és a Rhône folyóhoz, ezért a település kulcsfontosságú átrakodóhelyként funkcionált Párizs és a Földközi-tenger között. A hajózás segítette a helyi termékek – a híres Beaujolais bor, kerámiák, textiláruk – exportját, az újkorban a lakosság fele a vízi kereskedelemre épülő gazdaságból élt.
Nem csoda, hogy nagyon hamar elérte a vasút a települést, 1833-ban itt indult Franciaország harmadik vasútvonala, öt évvel később pedig megnyitották a Digoinba vezető csatornát, melynek köszönhetően a város az ipari forradalom élvonalába került. 1917-ben fegyvertár létesült a városban, az 1940-es évek óta a műselyemipar vált a környék meghatározó ágazatává. Napjainkban a település 34 ezer főnek ad otthont.
Felkészültél? Jöhet a kép!
Nem volt elég? Vadászd le tegnapi városunkat is!
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés