A légi utasok jogaiért tett lépéseket az Unió

utas jogai repülő
Olvasási idő kb. 3 perc

A most közzétett dokumentumok az Európai Unió Bíróságának 2016 óta hozott ítéleteit foglalják össze, és megkülönböztetett figyelmet fordítanak a fogyatékossággal élő és mozgáskorlátozott légiutasok jogaira.

Az Európai Bizottság 2016 óta tesz közzé iránymutatásokat, hogy kezelje a nemzeti végrehajtó szervek, az utasok és az utasokat tömörítő egyesületek, valamint a repülési ágazat képviselői által felvetett leggyakoribb problémákat. Most  felülvizsgálták ezeket – szúrta ki az Economx.

Az utasok jogait egységesíteni kell

Az Európai Bizottság frissített értelmező iránymutatásokat adott ki, amelyek célja, hogy segítsék a rendeletek betartását és összehangolását az illetékes nemzeti hatóságok számára. A hétfőn közzétett dokumentumok az Európai Unió Bíróságának a közlekedéssel kapcsolatos perekben 2016 óta hozott ítéleteit foglalják össze, megkülönböztetett figyelmet fordítva a fogyatékossággal élő és csökkent mozgásképességű légiutasok jogaira.

Késni az utasnak sincs joga, nemcsak a légitársaságnak
Késni az utasnak sincs joga, nemcsak a légitársaságnakCarlos Barquero / Getty Images Hungary

A közlemény kiemeli, hogy az uniós szinten meghatározott utasjogokat a közlekedési szolgáltatóknak kell biztosítaniuk, és a nemzeti szerveknek kell érvényre juttatniuk. Az eltérő nemzeti intézkedések összezavarhatják az utasokat, és probléma esetén nehézséget okozhat nekik, hogy megtalálják, kitől, illetve melyik hatóságtól kérhetnek segítséget.

Az Európai Bizottság által közzétett Eurobarométer-felmérés szerint az európaiak többsége továbbra sem érzi úgy, hogy elegendő információval rendelkezne az utasjogokról. A felmérésben részt vevők 33 százaléka ismeri a vasúti utazáshoz, 27 százaléka a légi közlekedéshez, és mindössze 16 százaléka a hajózáshoz kapcsolódó utasjogokat. A fogyatékossággal élő vagy mozgáskorlátozott válaszadók 84 százaléka viszont tisztában van saját jogosultságaival. 

Idehaza is jelentősen megnövekedett a légi járatokkal kapcsolatos panaszok száma, emiatt a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a napokban felhívást intézett a légitársaságok felé, hogy tartsák be az európai uniós jogszabályokat. A szervezet szerint nem mindig tájékoztatják megfelelően az utasokat sem elektronikus úton, sem a reptéri munkatársak bevonásával, ami miatt a kormányhivatal is eljárásokat indított

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek