A gazdasági válság és a megcsappant pénztárcák nincsenek éppen jó hatással a kereskedők forgalmára, akik éppen ezért mindent megtesznek, hogy visszacsábítsák a vevőket a boltjaikba: többek közt kreatív, meglepő kampányokkal.
A Kmart diszkontáruház-lánc például saját ruhamárkáját „valódi emberekről” készült, voyeurszerű fotókkal népszerűsíti: új kampányukhoz New York utcáin toboroztak fiatalokat, de akadnak köztük divatbloggerek és designerek is. Mindegyikük magát fazonírozta ahhoz a fotózáshoz, amelyet egy New York-i hotelban rendeztek, az eredmény pedig valóban spontán, életszerű lett. A Kmart azokat tartja célközönségének, akik szeretik a divatot, de nem a rabszolgái, akiket nem különösebben hatnak meg a márkák, sokkal inkább az, hogy megtalálják és megvalósítsák a saját stílusukat. Ennek jegyében új szlogenjük: Money can't buy style, azaz a Pénzért nem lehet stílust venni.
A Zara is a hús-vér fiatalokra utazik
A Zara ugyancsak ezt a vonalat lovagolja meg legújabb, People! elnevezésű streetstyle-kampányában. Olyan fotókat várnak, amelyeken a feltöltő legalább két, a 2011-es tavaszi/nyári kollekcióból származó darabot visel. A feltöltők közül hetente kiválasztanak egy csokrot és közzéteszik a honlapjukon. Akinek kiválasztották a fotóját, annak 300-425 dollár ütheti a markát a közreműködésért. Bár az aktuális kollekcióra vonatkozó kampány épp lecsengőben van, szeptemberben az őszi fotók feltöltésével folytatják.