Kakashere, pacal, színes karfiol: persze vannak olyanok, akiket az ilyen ételek nem vonzanak, de nagyon sokan valamiféle izgalmat éreznek akkor, amikor ilyen és ehhez hasonló ételkülönlegességekkel találkoznak. Nem teljesen biztosak abban, hogy ízleni fognak nekik ezek a fogások, de adnak nekik egy esélyt, és ha esetleg nem is válik új kedvencük ezek egyikéből, már tudják, milyen azok íze.
Így működik a nyitottság
Ha jobban belegondolsz, ez az emberekkel is pont ugyanígy van. Amikor egy új munkatárssal, ismerősöd egyik barátjával, vagy akár későbbi szerelmeddel találkozol, még nem lehetsz abban biztos, hogy személyiségeitek jól kiegészítik majd egymást.
De az, hogy mi a valóság, csak akkor derülhet ki, ha adsz esélyt neki, hogy megismerhesd, és személyisége alapján döntsd el, hogy milyen mélyen engeded be őt az életedbe.
Ha valakit tényleg megismersz, már nem az alapján formálsz róla véleményt, hogy hosszú a haja, tetoválásai vannak, vékony vagy épp túlsúlyos, rövid szoknyát visel, esetleg furcsa szlogenek virítanak a pólóján. Vagy esetleg LMBTQ-ember.
Kóstolj bele az elfogadásba!
Erre a felismerésre segít eljuttatni a lehető legtöbbeket a Nyitottak vagyunk friss kampánya, amelyben Hitka Viktória képzőművésszel és a Madhouse Bistróval fogott össze. Hitka Viki, akinek egyedi tányérjait biztosan sokan ismeritek, erősen kötődik ezen tárgyak által a gasztronómiához, ám most nem étkészletre vetett sorokkal járult hozzá a kampány sikeréhez.
Olyan üzeneteket tervezett, amelyek a nyitottság és az elfogadás szellemiségét szimbolizálják – az Instagramon te is rákereshetsz a kampány stickercsomagjáraa „weareopen” vagy „nyitottakvagyunk” keresőszóval.
A matricák használatával készült képek megosztásával támogatod a kampány célját, egyúttal párbeszédet nyithatsz arról, hogy miért is fontosak ezek az értékek. Felelősség, bátorság, alap, jó ügy, szeretet, bizalom: mind olyan pozitív asszociációkat előhívó szó, amelyre bizony mindannyiunknak szüksége van a mindennapokban.
A kakashere és a pacal említése sem véletlen: gasztronómiai lába is van a Pride-hónapban indított kampánynak. A MADHOUSE étlapjára számos olyan fogás került fel, amelyek megvásárlásával a Nyitottak vagyunkot támogathatod, közben pedig tágíthatod saját ízismeretedet is.
A másság érték
Radnai-Tóth Judit, a Nyitottak vagyunk megbízott ügyvezetője a Dívány kérdésére elmondta: idei Pride-kampányukat az OPEN Survey by Nyitottak vagyunk országos munkahelyi felmérés eredményei ösztönözték.
„Ezek azt mutatják, hogy bár a hazai munkáltatók sokat tesznek a nyitottságért és az elfogadásért, szükség van további kiállásra és kreatív kezdeményezésekre, amelyek mögé bárki beállhat a munkahelyén és azon túl is. A kampány célja a figyelemfelhívás, az, hogy megmutassuk a nyitottság és az elfogadás értékeit társadalmi szinten is.
Annak ellenére, hogy a társadalmi megosztottság egyre szélesebb, szeretnénk a közös értékeink mentén megmutatni, hogy a nyitottság összeköt”
– húzta alá az ügyvezető.
Radnai Tóth-Judit szerint a nyitottság nemcsak alapvető érték, hanem szemléletmód is.
„A kampányban szereplő fogások egytől egyig olyan ételek, melyekhez valódi nyitottságra van szükség. A toszkán pacal vagy az ázsiai kakashere neve első hallásra furcsán hangzik, de ha merünk befogadóak lenni ezekkel az ételekkel, megtapasztaljuk, hogy nyitottnak lenni megéri – nemcsak a szokatlan fogásokra, de minden másra is” – fogalmazott. A kampány július végéig fut a közösségi médiában, és eddig kóstolhatod meg az ételkülönlegességeket is a Madhouse Bistróban, ahol a kampány nagyköveteinek portréit is kiállítják.
A magyar helyzet
A Radnai-Tóth Judit említette OPEN Survey országos adatai alapján legkevésbé az LMBTQ, roma, illetve fogyatékkal élő munkavállalók érzik magukat biztonságban a munkahelyükön.
Pedig a nemzetközi kutatások azt mutatják, hogy egy sokszínű cégnél az alkalmazottak jobban teljesítenek, boldogabbak és elkötelezettebbek, mivel olyan környezetben dolgozhatnak, ahol önmaguk lehetnek, és kreatív energiájukat a munkájukra fordíthatják.
Nem meglepő, hogy ezeknél a vállalatoknál a munkavállalók élménye is pozitívabb, ezáltal könnyebben tudják megtartani és motiválni az embereiket.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés