Edzési szokások, amik tönkretehetik az egészségedet

Könnyen túlzásba lehet esni a szakértők szerint: a pihenőnapok kihagyása és a túl nagy terhelést jelentő edzések könnyen komoly sérülésekhez és problémákhoz vezethetnek.

Függetlenül attól, hogy évek óta rendszeresen edzel-e vagy újonc vagy még, számos olyan hiba létezik, amit tulajdonképpen nagyon könnyű elkövetni, hosszú távon viszont kifejezetten rossz hatással van a túlbuzgó vagy kissé figyelmetlen atléták egészségére. A problémás szokásokat néhány fitneszszakértő segítségével csokorba gyűjtő Iflscience szerint a következő dolgokra érdemes odafigyelned, ha szeretnéd elkerülni a kényszerpihenőt és a sérüléseket.

Ha nem tartasz pihenőnapot

Dr. Chelsea Axe, szerint számos kockázatos mellékhatása lehet, ha valaki túlerőlteti magát és megfeledkezik a pihenésről, A mellékhatások lehetnek enyhék, de akár életveszélyesek is.

shutterstock 212524525

A pihenőnapok hiánya miatt csökkenhet a teljesítmény, és az anyagcsere, az immunrendszer és a hormonrendszer bizonyos folyamatai is sérülhetnek – mondta el Dr. Axe

Ráadásul akár el is hízhatnak a pihenőnapokra nemet mondó, túlságosan is fellelkesült életmódváltók: az ilyenkor folyamatosan magas kortizolszint rossz hatással van az inzulinérzékenységre, ami több zsír elraktározását és elhízást eredményezhet.

Emellett az ízületi fájdalmak, a rendetlenkedő menstruáció és a depressziós tünetek is gyakoribbak lesznek, ha valaki konzisztensen nemet mond a pihenésre.

A hétvége harcosai

Az edzést a szabadnapokra időzítő, akkor viszont tényleg mindent bepótló, a szervezetüket alaposan megterhelő atléták szintén pórul járhatnak a szakértő szerint. A meglehetősen ijesztő névvel ellátott betegséget, a rhabdomyolysist bármilyen súlyos izomsérülést vagy extrém kimerültséget okozó esemény, például egy autóbaleset, egy komoly égési sérülés, de akár egy túl nagy terhelést jelentő edzés (például egy maraton lefutása) is kiválthatja. A vázizomzat gyors pusztulásával és leépülésével járó betegség során az izmokban tárol fehérjék átszivárognak a véráramba, ami szélsőséges esetekben veseelégtelenséget is okozhat.

shutterstock 724505095

Ugyanazt ismételgeted

Egy fokkal jobb azért a tétlenségnél, de hosszú távon azért az is problematikus lehet, egyetlenegy gyakorlatsort ismételgetsz csak és nem elég változatos az edzésterved. A személyi edző Tyler Praul szerint nem csak az a baj mindezzel, hogy csupán egyetlen dologban leszel jó.

Ha csupán egy izomcsoportra fókuszál valaki, kiegyensúlyozatlan lesz az izomzata és túlerőltetheti, elhasználhatja a mozgásban érintett ízületeit, izmait. Különösen akkor problémás mindez, ha a tartása sem tökéletes valakinek: ez könnyen az ízületek és ínszalagok elhasználódásához és gyulladással, fájdalommal járó állapotokhoz vezethet.

Blogmustra