A fiatal ausztrál üzletasszony, Julie Stevanja öt évvel ezelőtt remekül ráérzett arra, hogy micsoda hájp lesz a sportos és játszósruhák körül a piacon, így megnyitotta Stylerunner névre keresztelt webáruházát, ami azóta egy 50 millió dolláros üzletté nőtte ki magát.
“Talán öt év múlva már sikeresenek mondhatom magam“ – mondta a 36 éves Stevanja, aki állítása szerint még nem érzi magát méltónak a jelzőhöz. Bár ennek kicsit ellentmond, hogy a napokban indította el saját sportmárkáját, a New Guardot, ahol 69 és 179 dollár (kb. 17.700 és 46 ezer forint) között árulnak hordható, divatos és sportos cuccokat nőknek. A kollekcióban van például kapucnispulcsi anyagból készült miniszoknya, nem kifejezetten sportoláshoz való tréningszett és kígyós Gucci koppintás, javarészt szürke, fekete, bézs és sápadt pasztellszínekben.
Stevanja egyébként Londonban élt és dolgozott, amikor bikram jóga közben bevillant neki az évtized biznisze. Azt állítja, hogy küzdelem volt olyan ruhát találni a sportoláshoz, amilyet szeretett volna, mivel még a klasszikus nagy sportmárkák sem kínáltak semmi jót, ezért elhatározta, hogy nővérével megcsinálja a saját, válogatott darabokból álló fitneszruha boltját a "Net-a-Porter for activewear” mintájára.
“Fárasztó volt, éjfélig dolgoztunk, majd reggel hatkor újra munkába álltunk. Az adrenalin hajtott minket, nem vagyok benne biztos, hogy most meg tudnám csinálni. Csak hárman voltunk: én, a testvérem és egy alkalmazott, aki később csatlakozott hozzánk. Mindent mi intéztünk, a marketinget, az árusítást és a tárgyalásokat is....melós volt!” – nosztalgiázik a kezdeteken Stevanja, aki ma már számtalan nagynevű márka kollekcióját tudhatja online butikjában.
“Reméltem, hogy működni fog, mivel a sportruházat igen nagy részét lefedi a divatiparnak, jelenleg körülbelül az egynegyedét teszi ki“ – állítja a a piaci rést meglátó üzletasszony, aki szerint a Stylerunner már az első év végén sikeres volt, így a csapat lassan harminc fősre nőtt és egy nagyobb raktárhelyiségbe költözött.
Ma 100 országba szállítanak világszerte és mintegy 50 márka termékeit árulják, köztük Beyoncé Ivy Park vonalát, a Lorna Janet, a Nimle Activeweart valamint a Pip Nation’s P.E. Nationt. Stevanja az óriási siker ellenére még mindig nem érzi úgy, hogy megcsinálta volna a tutit, de azért ellátta a Daily.Mail.co.uk olvasóit pár hasznos tanáccsal arra az esetre, ha kezdő vállalkozónak állnának. Szerinte minden alkalmat meg kell ragadni ahhoz, hogy a lehetőségek is megtaláljanak. Nyitottnak kell lenni és az sem árt, ha tehetséges és lelkes munkatársakkal veszed körül magad.
Julie Stevanja munkásságát a szakma is elismeri, 2016-ban az Év Fiatal Kiskereskedője díjra jelölték a World Retail Awardson, finalista volt a CEO Magazine Startup Executive of the Year-en, valamint a Veuve Clicquot New Generation Awardson.
A magabiztos üzletasszonynak több mint 27 ezer követője van az Instagramon, ide kattintva követheted be, ha akarod! És persze nem ő az egyetlen sikeres ausztrál, nemrég számoltunk be a Zimmermann nővérekről, akik irtó felkapottak manapság a celebnők körében és nagy slágernek számítottak a közelmúltban Karina Irby fürdőruhái is a piacon.