Ez a gyümölcs segít elaludni, fogyaszt, és hamarosan itt a szezonja

Szabó Eszter

Hét dolog, ami miatt a cseresznyelé előnyös számunkra – ezzel a címmel írtuk meg mai összefoglalónkat, ami természetesen nemcsak a cseresznye levéről, hanem az egész gyümölcsről szól. Ha hozzájutsz idén tavasszal és nyáron, érdemes minél többet enned belőle, mert ennél finomabb és egészségesebb gyümölcs nagyon kevés akad.

A cseresznyelé nemcsak üdítően finom, de bizonyos egészségügyi előnyökkel is jár. Körülbelül 120 kalóriát tartalmaz 1 csésze adagonként, és olyan tápanyagokban gazdag, mint a kálium és a vas.

Már soroljuk is a hét fő okot, amiért érdemes kortyolgatni a cseresznyelevet és csemegézni magát a gyümölcsöt!

1. Segíti az edzés utáni felépülést

A cseresznyelé segíthet az edzés utáni felépülésben. Természetesen magas a káliumtartalma, ami segít optimális szinten tartani a vérnyomást, a hidratáltságot, továbbá támogatja az izmok helyreállítását, az idegimpulzusokat, az emésztést, a pulzusszámot és a pH-egyensúlyt. A cseresznye körülbelül 330 milligramm (mg) káliumot tartalmaz csészénként, ami a napi ajánlott érték közel 10 százaléka.

2. Küzd a gyulladások és az ízületi gyulladás ellen

A kutatások azt mutatják, hogy a levében lévő antioxidánsok csökkenthetik az osteoarthritis (OA) okozta fájdalmat és gyulladást. 

Egy 2012-es tanulmány kimutatta, hogy a cseresznyelé napi kétszeri ivása 21 napon keresztül csökkentette a betegek fájdalmát és a gyulladás szintjét.

3. Csökkenti a duzzanatot

Egy 2004-es tanulmány megállapította, hogy a cseresznyelé-kiegészítők csökkenthetik a gyulladásokat és a fájdalommal összefüggő viselkedést az állatokban, és ígéretesnek bizonyultak a duzzanatok kezelésére embereknél.

4. Erősíti az immunitást

Mint minden gyümölcs és zöldség, a cseresznye is erős antioxidáns és vírusellenes hatású. A flavonoidokat, a cseresznyelében lévő antioxidánsok egyik fajtáját a növények állítják elő a fertőzések leküzdésére. A kutatások azt mutatják, hogy ezek jelentős hatással lehetnek az immunrendszer működésére.

Fogyassz belőle minél többet!
Fogyassz belőle minél többet!CoffeeAndMilk / Getty Images Hungary

5. Szabályozza az anyagcserét, és küzd a zsír ellen

Van néhány bizonyíték arra, hogy állatoknál a cseresznye segíthet szabályozni a szervezet anyagcseréjét és a hasi testzsír elvesztését. Egy tanulmány kimutatta, hogy az antocianinok, a cseresznye vörös színéért felelős flavonoidok, gátolják az elhízást.

Egy másik, patkányokon végzett vizsgálat kimutatta, hogy a cseresznye csökkentheti a gyulladást és a hasi zsírt, valamint csökkenti a metabolikus szindróma kockázatát.

6. Segít elaludni

Egy 2010-es tanulmány szerint a cseresznyelé gyulladáscsökkentő tulajdonságai egy csipetnyi alvásszabályozó melatoninnal kombinálva segíthetnek jobban aludni. Az eredmények azt sugallják, hogy a cseresznyelé hasonló hatással bír, mint az álmatlanság elleni gyógyszerek, például a valeriana vagy a melatonin az idősebb felnőtteknél.

7. Megakadályozhatja a rák növekedését

Egy 2003-as tanulmányban a kutatók a cseresznyelevet az NSAID szulindákkal szembeállították, amely a vastagbéldaganatok leggyakoribb megelőző gyulladáscsökkentő kezelése. Bár állatkísérletről van szó, mégis figyelemre méltó, hogy a cseresznyelé – az NSAID-okkal ellentétben – csökkentette a rákos sejtek növekedését.

Mentes Anyu szakácskönyvek

 

„A kevesebb több. A mentes jobb."

 

Nemes Dóra újságíró, a Mentes Anyu márka és közösség megálmodója, de mindenekelőtt kétgyerekes anyuka. Szakácskönyveiben kipróbált recepteket válogatott össze, amelyek az inzulinrezisztensek, cukorbetegek, vagy életmódváltók étrendjébe passzolnak.

A könyvekbe most betekintést nyerhetsz. 
Amit az online lapozgatóban megtalálsz:

  • Tartalomjegyzék
  • Előszó
  • Részlet Étrendem - Szarka Dorottya dietetikus kisokosából
  • + 1 recept is!

Mentes Anyu szakácskönyve 1+2 kedvező áron online rendelhető!

 

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Mustra