Virtuális földrajzórákkal várják az idén az iskolásokat

Az ELTE TTK szakmai támogatása mellett ingyenes virtuális földrajzórákkal várják az idei tanévben az általános és középiskolásokat Magyarország legnagyobb VR játék- és élménycentrumában.

2019. szeptember 1-től a budapesti VR MAX Játék- és Élményközpont elindítja általános és középiskolák számára ingyenesen elérhető, virtuális valóságon alapuló virtuális földrajzóra projektjét az ELTE TTK szakmai támogatása mellett. A különleges földrajzórák tananyaga követi a Nemzeti Alaptantervet. Az egyik túra a földünket érintő globális problémák helyszíneire is elviszi a tanulókat.

Végre élmény lehet a tanulás 

A VR MAX és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának megállapodása értelmében az ELTE Földrajztudományi Központjának földrajz szakmódszertani csoportja szakmailag támogatja és részt vesz a virtuálisvalóság-túrák elkészítésében, közreműködik a virtuális túrák tematikájának összeállításában, illetve lektorálja a virtuális túrák szakmai anyagait. Mindeközben a VR MAX megismerteti a földrajz szakos hallgatókat a projekttel, a Google Earth VR program rendelkezésre bocsátásával pedig technikailag támogatja a szakdolgozatot író hallgatókat, valamint a Tűzön-vízen át földrajzverseny döntőjének helyszínén a Google Earth VR program segítségével ingyenes VR élményt biztosít a verseny helyszínén a tanulóknak és érdeklődőknek.

A projekt keretében a tanulók egyszerre összesen 8 játékállásban, 15 perces virtuális túrákon vesznek részt. A virtuális földrajzórán a diákok pillanatok alatt eljuthatnak földünk távoli szegleteibe, és 3 dimenzióban csodálhatják meg a legkülönlegesebb természeti csodáit, miközben földrajzszakos tanárok által összeállított narratívát hallanak a látottakról. A virtuális földrajzórákat kísérő narratívához Rába Roland Jászai Mari-díjas színész kölcsönözte a hangját.

A virtuális földrajzórákra várakozó gyerekek számára témába illő, játékos, interaktív feladatsorokat biztosítanak a szervezők, illetve a gyerekek monitorokon is nyomon követhetik éppen „túrázó” társaikat.

Hova kalandozhatnak a tanulók?

Egyelőre négy virtuálisvalóság-túra várja az osztályokat. Az első a bolygónk olyan varázslatos tájait mutatja be, amelyek a víz, a jég vagy a szél munkájának köszönhetően érték el mai kinézetüket. A gyerekek a jég felszínformáló munkáját megcsodálhatják Norvégiában, vagy éppen Lengyelországban a Mazuri tóhátságot és a Jezioro Skarp tavat bejárva. A víz felszínalakítását Portugáliában, a Praia da Corredoura abráziós tengerparton mutatja be a természetesen narrációval kísért program. A virtuális földrajzórán a gyerekek járnak még az Amerikai Egyesült Államokban Coloradóban, hogy a szél felszínalakító munkájával ismerkedjenek, érintik a Monumentum Valley és a The Mittens and Merrick Butte vidékét, hogy aztán egy ugrással a Szahara sivatagában, majd pedig az ausztrál Uluru vidékén találják magukat.

A következő túra ámulatba ejtő nemzeti parkokat mutatja be. Helyszínei: Fudzsi (Japán), Ha Long-öböl (Vietnám), Valley of the Peaks (Kanada), Moraine Lake (Kanada), Godafoss (Izland), Mirador Base Las Torres (Chile), Mirador Cuernos (Chile), Grey-gleccser (Chile), Viktória-vízesés (Zambia/Zimbabwe), Hill Inlet (Ausztrália), Nagy-korallzátony (Ausztrália).

Vegyél részt te is az órákon!

Ezekre a földrajzórákra garantáltan minden gyerek emlékezni fog. A projekt 2019. szeptember 1-jén indult, a nyár folyamán már több osztály jelentkezett, és a lehetőség még mindig adott. Várják általános iskolás felső tagozatos, illetve középiskolás osztályok jelentkezését! Időpontfoglalás: +36 70 310 8500; foglalas@vrmax.hu

Aktualitása miatt sajnos fontos az is, hogy a földünket érintő globális problémákkal is megismerkedjenek a tanulók. A klímaváltozást az Ausztráliában található Nagy-korallzátony, a Chilében található Grey-gleccser, valamint az alaszkai Juneau jégmező szemlélteti. Azok a tanulók, akik ezen a túrán vesznek részt, megtekinthetnek ültetvényeket Indonéziában, Nanga Silat vidékén Borneóban, a Rocinha nyomornegyed Rio de Janeiro városában a népességrobbanást szemlélteti, a pazarló életmód legjobb példáját a dubaji Burdzs Kalifa látogatása tudja a legplasztikusabban demonstrálni. Az élelmiszerhiány, vízhiány óriási problémáját a Száhel-öv virtuális meglátogatása teszi a tanulók számára is kézzelfoghatóvá, a nem megújuló iparágak bemutatására pedig szintén gondoltak a programot összeállító tanárok. E témában az Amerikai Egyesült Államokba látogatnak el a gyerekek, ahol a kaliforniai Kern River olajmezőt, valamint a Utah állambeli Bingham rézbányát látogatják meg virtuálisan.

A program negyedik túrája természet és társadalom különleges kapcsolatát mutatja be. A túra során a gyerekek ellátogatnak egy indiai teaültetvényre. A Hoover-gát megtekintése az Amerikai Egyesült Államokban a vízenergiát, a kínai Tengger Desert Solar Parkban a napenergiát, a koppenhágai Windfarm a szélenergiát, a Blue Lagoon Izlandon a geotermikus energiát szemlélteti. A turizmusra az ausztriai Kreischberg-Rosenkranz síközpont, valamint a francia Riviéra bemutatásával hoz példát a virtuális földrajzóra. Az ipart az új-mexikói San Jose bánya, valamint a kaliforniai Kern olajmező demonstrálja. A mezőgazdaságot a holland Keukenhof tulipánmező bemutatásával szemléltetik. New York, Tokió, Los Angeles, valamint a Golden Gate híd bemutatása a népességrobbanásról és a városfejlődésről szól.

Mustra