Minél több lehetőséget kap a gyerek az önálló munkára a házi feladat készítése során, annál kitartóbb lesz - állapították meg a finn First Steps program kutatói. Abban az esetben azonban, ha az anya konkrétabban segítette a gyermekét, ennek az ellenkezőjét figyelték meg. Ez pedig folyamatosan egyre több és több segítséghez vezetett, írja a ScienceDaily.
Jaana Viljaranta, a Kelet-finnországi Egyetem kutatója szerint, amikor a szülő hagyja önállóan dolgozni a gyerekét, azt sugallja felé, hogy bízik a tudásában és a képességeiben. Így pedig a gyerek magabiztossága is nő. Ezzel szemben a túlzott, esetleg kéretlen segítség azt az üzenetet közvetíti, hogy nem hiszi, hogy egyedül is képes megoldani a házi feladatot.
“Természetesen a szülőnek fel kell ajánlania a segítséget, amikor úgy látja, hogy a gyerekének szüksége van rá. Ugyanakkor ennek nem szabad automatikusnak lennie”- mondja Viljaranta.
A hosszú távú First Steps program első fázisában körülbelül 2000 finn gyereket követnek nyomon óvodától a 4. osztályig. A kutatás célja, hogy összefüggéseket találjon többek között a családi háttér, a szülők nevelési stílusa, a tanárok pedagógiai gyakorlata és a diákok tanulmányi eredménye között.