Madonna szétesett. Merev részegen fetrengett. “Valaki basszon már meg!” - kiáltotta a színpadon. Madonnának vége. Már megint. Mert hogy ilyen és ehhez hasonló címlapsztorik 1984 óta jelennek meg a popkirálynőként aposztrofált énekesnőről, de a jóslatok eddig még nem teljesültek be.
Ami viszont tény: Madonna az elmúlt fél évben egy új oldalát mutatta a közönségnek. Míg a bulvárlapok 16 éves fiával való drámáját taglalták, ő bohócruhát öltött - szó szerint - és maroknyi közönség előtt, egy szál ukulelével énekelt, tragikomikus monológokat eregetett, világ körüli turnéján pedig sírva dedikálta dalait az Angliába menekült kamasz fiának.
Ahogy a legendás zuhanást a Brit Awards színpadáról sikerült átfordítani főnixmadár szerű felemelkedéssé, a családi dráma is a Madonna-malomra hajtotta a vizet. A Rebel Heart turné a Billboard összeállítása alapján 2015 második legnépszerűbb előadói turnéja volt (a Rolling Stones mögött), úgy bevétel, mint nézőszám tekintetében.
Az érzelmi hullámvasutazás jót tett az utóbbi időben kissé robot-pontossággal működő Madonnának. Francia sanzonokat énekelt, sírt a közönség előtt, és bár az alkoholizálást máig tagadja - mondván sosem engedné meg magának, hogy egy két órás, táncos-énekes show előtt a pohár fenekére nézzen, azért egy meglepetés performanszon amellyel az ausztrál rajongókat örvendeztette meg - csakazértis látványosan ledöntött egy koktélt. Tette mindezt csíkos harisnyában, pink parókával a fején, “Tears of a Clown”, azaz “Egy bohóc könnyei” című önironikus “one woman show” estjén.
Egy botrány részletei
Aki nem up-to-date a drámában, annak íme egy kis történeti áttekintés. Madonna - ahogy tette azt mára felnőtt lányával, Lola Leonnal - nevelési szándékkal elrángatta magával Roccot a világkörüli turnéjára, ahol a srácnak dolgoznia kellett. Bármily furán hangzik is, Madonna elvei szerint így bizonyos lehet benne, hogy a gyerekei nem maradnak le a tanulással, pénzt is kereshetnek - mondjuk öltöztetőként, táncosként, vagy más, szabadon választott pozícióban, ráadásul még a család is együtt lehet, mindenki boldog.
Kivéve, hogy egy kamaszfiú számára rendszerint nem megvalósult álom, ha az anyjával tölti az ideje 99 százalékát, és bennfentesek szerint óriás, üvöltözős veszekedéseket követően titokban felpattant egy repülőre, meg sem állva Londonig, ahol az apja lakik - új családjával.
Mindent anyámról
A Shakespeare-i szonett következő strófája a bíróságig vezetett - tekintve, hogy az apa nem akarta visszaküldeni Roccot az anyjához, ám Madonnának hivatalos végzése van róla, hogy amíg a srác nagykorúvá érik, nála a helye. Az érzelmi és jogi zsarolás oda futott ki, hogy Rocco előbb letörölte édesanyját Instagramról, majd saját magát is deaktiválta, hogy pár hónappal később visszatérjen új Insta profillal, melyben csupán ennyit írt magáról: “Kurva anyám”.
A bírósági végzés senkit sem lepett meg (kivéve Madonnát): az ítélet szerint a fiú bár nem nagykorú, már nincs abban a korban, hogy döntéseket kényszeríthessenek rá, és ha Londonban akar élni, a szülőknek kötelességük kiegyezni vele, no meg egymással.
Ítélet Londonban
Hogy mindeközben mi történt Rocco Ritchie-vel, Madonna és Guy Ritchie filmrendező 16 éves fiával, arról csak sejtéseink lehetnek - egy bizonyos: korábban hátközépig érő szőke loknijait, amelyeket Madonna előszeretettel fonogatott és copfozgatott Insta-fotókon megörökítve - kopasz fejre cserélte, és David és Victoria Beckham vele egykorú fiával Brooklynnal múlatja az időt londoni parkokban, csupa olyasmit téve, amit a vele egykorúak általában - sörözget és füvet szív. A végkifejlet azért happy end: Madonna nemrég, a turnét befejezve Londonba utazott, és - a családi Instagram profilok tanulsága szerint - valahogy csak dűlőre jutottak, mert kiállításokra és vacsorázgatni járnak.
Folytatása következik
Akárhogy is, a következő részek is sok izgalmat ígérnek: Madonna Malawiból, egy afrikai árvaházból örökbefogadott fiát és lányát is visszaköveteli a vérszerinti család. És bár a popkirálynőnek meggyőződése, hogy a kicsiket senki sem veheti el tőle, még ha igaza is van, annyi bizonyos: ha Rocco után David és Mercy is abba a korba ér, amikor a szociális médián üzengetnek a világnak édesanyjukról, számíthatunk még kemény jelenetekre - úgy a bulvárlapok hasábjain, mint a fellépéseken.
Mi a konklúzió?
Hát hogy senki sem tökéletes, és hogy híreséknél sem könnyebb megtartani a családi békét. Leginkább az, hogy egy kamaszkorú gyerek anyának lenni nehéz - főleg ha az ember történetesen a világ egyik leghíresebb nője, és menthetetlenül exhibicionista. Az is kiderült, hogy egy híres ember gyerekének lenni sem könnyű - sokan bele is bolondultak, mások kisiklottak, megint mások viszont szép tőkét és hírnevet kovácsoltak a családi szakmát művelve - az idősebb Madonna-gyermek, Lola Leon most épp Stella McCartney új reklámarca. Rocco viszont kitérdesedett kordgatyákra vágyik, nem divatkampány szerződésekre. A híres szülő egyszerre jelentet nagyon is rögös, vagy éppen simára taposott utat.